БАХАТОСТ У ЛАСТИ: Не пуштају путнике да напусте возило, кривица се пребацује сједних на друге | Жиг Инфо

БАХАТОСТ У ЛАСТИ: Не пуштају путнике да напусте возило, кривица се пребацује сједних на друге

У четвртак 23. априла 2015.године на линији 351, са поласком у 12.часова из Дражња ,возач ластиног аутобуса је путницима забранио да изађу из возила јер путница није имала довољно новца за карту.

На станици у Гроцкој, возач споменутог ластиног аутобуса је отворио само предња врата и излаз као и улаз путника, вршен је искључиво на тим вратима. Од путника који су улазили, затражио је да се валидирају, или ако немају валидну карту  да купе код њега. Једна од путница није имала карту и затражила је да је купи од возача. Возач је, без најаве колико кошта карта, путници откуцао карту ,међутим ,она није имала довољно новца за њу.  Након чега је уследила расправа возача и путнице око новца која је трајала је све до станице „Плантаже Болеч“ када је возач зауставио аутобус, како би сачекао полицију коју је позвао.  Возач, притом, није хтео да пусти  остале путнике из аутобуса  како би прешли на други превоз, већ је био доследан у томе да нико не напушта возило док не дође полиција.

На постављено питање зашто задржава остале путнике и да ли зна да је то ограничавање слободе кретања, возач  Драган Милићевић је одговарао да је добио наређење од „шефа“. Ко му је „шеф“, возач није хтео да одговори. Погледајте видео:

 

Путници чекали преко 20 минута полицију

Након више од 20 минута, полиција из П.С Калуђерица се појавила на лицу места. Узела је изјаву од возача, међутим, на пријаве путника да је возач прекршио закон и да им је тим чином одузета слобода кретања, полицајци нису реаговали. Били су скроз незаинтересовани и за путнике  а и за возача. На инсистирање полицији да је путницима забрањен излаз из возила, полиција је рекла да они немају ништа са тим, већ да тај проблем реше са управом Ласте. Након тога је аутобус наставио својом трасом.

 

Диспечер на Шумицама: Ја сам рекао, по наредби, да се нико не пушта од путника.

Диспечер на Шумицама је потврдио за Жиг Инфо да је он рекао возачу да не пушта путнике док не дође полиција, али каже да је то по наредби о лица овлашћеног за Бус Плус.

-Жена је тражила карту и возач јој је откуцао, међутим она није имала довољно новца. Ту карту возач мора да плати. Возач такође има право и да улаз буде само на предња врата и да се сви валидирају. А задржавање је урађено по наредби овлашћеног лица испред Бус Плуса, изјавио је за Жиг Инфо, диспечер Ласте на Шумицама који није хтео да се представи. Како је навео, он се само представља овлашћеним лицима, односно МУП-у.

 

Из дирекције Ласте демантовали диспeчера на Шумицама

Након изјаве диспечера да је наређење добио од овлашћеног лица у Ласти испред Бус Плуса , дирекцији „СП Ласта“ смо поставили следећа питања:

-Да ли је за поласке на на погону Шумице, донета одлука да се улаз и излаз врше искључиво на предња врата?

-Уколико је донета одлука, ко је њу донео?

-Да ли диспечери на Шумицама морају да се представе или су то у обавези само МУП-у?

-Да ли у Ласти постоји овлашћено лице Бус Плуса?

-Уколико постоји овлашћено лице Бус плуса, које су његове ингеренције?

 

Из дирекције СП „Ласта“на ова питања стигао је следећи одговор:

Препорука Града које се СП Ласта свакако придржава је да се улазак путника  организује на предњим вратима а на полазним станицама и терминусима са мање оптерећеним линијама. На тај начин утиче се на повећање прихода у ИТС  2, који је у последњих годину дана на незадовољавајућем нивоу.

Што се тиче идентификације диспечера, у СП Ласта постоји врло уређен систем  комуникације. С тим у вези, диспечери дају изјаве искључиво надређеним лицима, а за комуникацију са медијима задужена је служба маркетинга.

Постоји интерна процедура која се односи на све запослене који не постују процесе рада а која може да резултира дисциплинским поступком.

У СП Ласта не постоји овлашћено лице Бус Плуса, већ запослени који су задужени за комуникацију са њима.

 

Да ли је полиција радила по закону

Полиција која је изашла на позив возача Ласте, није хтела да прихвати жалбу путника да их возач није хтео пустити ван возила и да је њима тако угрожена слобода кретања, већ је тај проблем пребацила на руководство Ласте. Из ПС Гроцка, под чијом је ингеренцијом ПС Калуђерица, верују да су полицајци радили по закону.

-Имена и презимена колега који су данас били на терену не можемо да вам дамо. Наше ингеренције су да приступимо по свим пријавама грађана и консултујемо судије за прекржаје и тужиоце, у зависности од квалификације догађаја. Ми не поступамо стихијски или на своју руку, већ постоји јасна процедура по којој се поступа, каже за Жиг Инфо помоћник командира Костић Милош.

Факти

Нова организација уласка-изласка у возила јавног превоза ступила је на снагу од недеље 15. јула 2012.године.

У зони ИТС1, на предња врата улазило се у све тролејбусе и соло аутобусе, док се у зглобне аутобусе и трамваје улазило и на предња и на задња врата, а излазило на средња. Такође, улаз на предња врата важио је на свим почетним станицама. У ИТС2, важило је правило уласка на предња врата, и изласка на остала.

Почетком 2013. године Дирекција је укинула правило по којем се на свим станицама за улазак користе само предња врата, ако се ради о соло возилима, односно предњим и задњим ако су зглобни, док су средња била намењена искључиво за излазак.

Са аутобуса су скинуте велике налепнице на којима је писало „улаз“ или „излаз“.

На ластином терминалу „Шумице“, улаз и излаз искључиво на предњим вратима важи још увек, без обзира на којој се станици налазили. Да ова одлука важи, диспичер на Шумицама је потврдио, из дирекције Ласте демантовали. На терену, ова одлука се примењује селективно, односно зависи од возача до возача.

Полицијаци из П.С Калуђерица нису поступили по изјавама помоћника командира у Гроцкој, тачније нису контактирали тужиоца или судију за прекршаје.

Цена месечне претплате на релацији Шумице- Дражањ је 7 740 динара, а цена карте у зависности од зоне, једна станица односно зона је 97 динара и то је најефтинија карта, уколико се валидира на апарату БУС Плуса, код возача је још скупља.

Коментари

Коментари


Препоручујемо