ЦВЕТИЋ УМЕСТО ПЕТИЦЕ Нови систем оцењивања ђака | Жиг Инфо

ЦВЕТИЋ УМЕСТО ПЕТИЦЕ Нови систем оцењивања ђака

За прваке од ове године важи нови начин оцењивања. Правилник је управо стигао у школе, док би учитељи нове дневнике требало да добију до средине септембра. Израдили су га учитељи и педагози, како би се модернизовао систем оцењивања који није мењан дванаест година.

Прваци пре свега размишљају о што бољим оценама, односно цветићима. Прваци кажу да очекују да донесу кући што пре први цевтић, а неки су већ и добили цветиће од учитељице.

Како родитељи још нису упознати са новим начином оцењивања, то ће сигурно бити тема наредних родитељских састанака. Неки родитељи кажу да тек треба да се упознају са новим начином оцењивања, док други кажу како слушају учитељицу и надају се најбољим оценама за своју децу.

Учитељи поручују како ће им нови начин оцењивања донети више времена за ученике.

– У овом одељењу имамо тренутно 29 ученика. Ја као учитељица треба сваком детету појединачно да приђем, и покажем шта тражи од мене. Са овим писањем које је до сада било, било је немогуће то све постићи – наводи Јелена Вуковић, учитељица у Основној школи „Никодије Стојановић Татко“ у Прокупљу.

Школски психолог Данијела Вукић Денић истиче како још увек није видела како ће оцењивање изгледати у пракси, али да се нада да ће то значити мање администрације за наставнике, а са друге стране квалитетно оцењивање деце. Претходни Правилник, показивао је бројне недостатке, тврде практичари.

– Кад су биле претходне оцене онда су родитељи тражили да им протумачим да ли то значи да дете има оцену три, четири или пет. На овај начин ће вероватно моћи лакше међусобно да се пореде и да знају где су – указује школски психолог Сузана Деретић.

Директор школе „Вук Караџић“ у Београду Златко Грушановић напомиње како дневници још нису стигли, и да с тога не може ништа да каже, али додаје како очекује да ће дневници као и Правилник бити конкретнији и јаснији како учитељима, тако и свима који имају посла са дневником.

У новом дневнику постоје две скале оцењивања – образовног напретка и ангажовања ученика, објашњавају у ресорном Министарству. Њих ће учитељ штиклирати, а на крају године сваки ученик добија опис, односно мишљење о свом раду.

– Сваки предмет је подељен на области и свуда имамо ту четворостепену скалу коју учитељ обележава више пута у току године и наравно постоји та закључна оцена која се обележава. Оно што је најважније је то да то родитељима буде јасно на ком нивоу напретка је њихово дете – сматра Жељана Лукић Радојчић, помоћница министра просвете просвете, науке и технолошког развоја.

Осим учитеља првих разреда, нове дневнике добиће и учитељи комбинованих разреда у сеоским срединама. Уместо четири дневника за четири разреда, сада ће користити само један.

РТС/Блиц

Коментари

Коментари


Препоручујемо