петак, 19 април 2019
×

Упозорење

JUser: :_load: Није могуће учитати корисника са ИД: 206

JUser: :_load: Није могуће учитати корисника са ИД: 205

JUser: :_load: Није могуће учитати корисника са ИД: 207

ФЕНОМЕН ЈУТЈУБЕРА: Хиљаде евра зарађују и на подригивању

Звезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивна
 

Највећи идоли младих у Србији постали су њихови вршњаци који на интернету имају своје канале. Најпопуларнији имају већу гледаност од РТС. Зарађују и до неколико хиљада евра месечно

ПЕВАЈУ, кувају, шминкају се, облаче, саветују, играју игрице, засмејавају, али се и глупирају, подригују, псују и често личе на ријалити ТВ програме. Деца их обожавају, имају милионе пратилаца и милијарде прегледа. Они су јутјубери и данас су увелико заменили телевизију, загосподарили слободним временом дечака и девојчица који их френетично прате, слушају, копирају и у њима виде идоле, које следе попут светских музичких звезда. Постали су део озбиљне медијске машинерије, зарађују на хиљаде евра месечно и имају изузетан утицај на своје малолетне гледаоце! Истраживања показују да су најпосећеније мреже управо "Фејсбук" и "Јутјуб", а најчешћи корисници су узраста од 14 до 24 године. Које ће канале изабрати, сматрају стручњаци, деци би требало да сугеришу родитељи, јер у мору понуда може да се одабере и квалитетан садржај. О енормној популарности јутјубера сведочи догађај од протеклог викенда, еуфорија деце и пет пута већи број посетилаца од очекиваног на наступу интернет сензације Бака Прасета, у новосадском тржном центру. Сломљен излог, порушена бина, неколико туча, асистенција Хитне помоћи и интервентне полиције епилог су одложеног наступа јутјубера Богдана Илића (23). По речима психотерапеута др Зорана Миливојевића, гужве и стампеда на наступима популарних јутјубера су шокантне само за одрасле, који нису упознати са интересовањима претпубертетске и пубертетске публике. - То би требало да буде сигнал и родитељима и стручњацима који се баве младима, да се боље упознају са вредностима и аспирацијама младих - каже Миливојевић. - Бити популаран, бити звезда "Јутјуба", па још добијати велики новац за то, само због тога што је неко интересантан као појава, веома је примамљиво младима. У познатим јутјуберима млади виде узоре са којима се поистовећују и на које желе да личе. Реч је о "генерацијским звездама" и њиховој слави, а када је неко славан у оквиру масовне културе, ту се појављује и бизнис. Са канала "Алмажанкичн" Како Миливојевић каже, различите генерације користе различите медије, па тако млади који не читају новине и не гледају телевизију у великом броју прате "Јутјуб". - Популарност овог медија код младих можемо објаснити његовом понудом непрегледног броја музичких нумера које се бесплатно гледају. Други разлог је то што велики број младих има "паметне телефоне" који су у ствари мали моћни компјутери са безброј функција, увек при руци, од јутра до вечери, које млади просто "уграђују" у своју личност. А када некоме "Јутјуб" постане омиљени канал, тада се прате и други садржаји на њему. Тако, на пример, Бака Прасе има више од милион пратилаца, али тренутно је, како показују бројке, испред њега по гледаности Стефан Вуксановић Муђа (21) из села Дрмно код Костолца, са готово милион и по сабскрајбера. Његова видљивост, ускоро ће бити већа од програма РТС у најгледанијем термину! Милан Инић (лево) Фото Приватна архива Чак и ако не прате ниједног јутјубера и немају омиљени лик, свако дете зна за њих и може да поброји најпопуларније. Са друге стране, већина малишана проводи сате сваког дана уз њихове програме. Они не прате политику, а интернет нема граница, па су се појавиле и својеврсне балканске звезде из Србије, Хрватске, Црне Горе, Босне и Херцеговине праћене у читавом региону. По речима Драгана Варагића, саветника за пословну примену интернета, нема дилеме да је у питању озбиљан бизнис данашњице, да је разлог свима доступан интернет који омогућава избор програма, а не праћење садржаја који је наметнут. Како каже, у мору јутјуб-канала, има врло квалитетних програма, али да су, нажалост, јутјубери које деца најрадије прате, управо они који псују и глупирају се. Паралела са ријалити програмима, као најгледанијем телевизијском садржају одраслих је, каже, јасна. - Живимо у времену у ком се људи "примају" на најниже страсти и пре него што се запитају како то да дечко који псује, прави глупости, задивљује толики број малишана, нека виде зашто толико одраслих ужива у ријалити програмима и таблоидима - каже Варагић. - То је, међутим, само једна страна приче о јутјуберима. Постоје изузетно утицајни и квалитетни програми. Такав пример, чија су циљна група деца, јесте "Јасерштајн". Води га Новосађанин Милан Инић, дечко који се посветио овом послу, студира монтажу на ФДУ у Новом Саду, а спонзор му је већ годинама најпознатији светски произвођач сокова. Марија Жежељ Фото Приватна архива Како Варагић каже, известан канал "Алмажанкичн", који воде двојица Параћинаца, Бобан и Александар Алмажан, а бави се припремањем хране у природи, има више пратилаца од синонима са кување - Џејмија Оливера! Путују свуда по Србији, на њиховом "младом" каналу има више од 60.000 сабскрајбера из целог света, а неки клипови имају око 200.000 прегледа. - Изузетно утицајан, иако не толико праћен, јесте канал озбиљне блогерке Браниславе Антовић Branas Wine World, која има седам ангажованих особа - каже Варагић. - То је својеврсно предузеће, а она најуспешнија блогерка на подручју бивше Југославије. Бави се модом, културом, архитектуром и привлачи велики број спонзора. Она је пример како се то ради на прави начин, обухватајући и блог, "Јутјуб" и "Инстаграм". Како каже, огромна је конкуренција и велики број људи се тиме бави. Неке од њих деца прате да би видела како да пређу неки ниво игрице, друге да чују савет о моди и шминкању, треће да би видели коју ће нову глупост да изведу, попут ријалитија. Зарађују од "Јутјуба", спонзорства, појављују се у рекламама пласирања производа, продаје на проценат, а како Варагић каже, засад влада квантитативни систем адвертајзинга - колико год глупо радили, имаће зараду јер их многи гледају. НАЈПОЗНАТИЈИ И НАЈГЛЕДАНИЈИ ЈУТЈУБЕРИ НА БАЛКАНУ МУШКАРЦИ 1. Муђа (Стефан Вуксановић) 1.430.252 пратиоца, више од 652 милиона прегледа 2. Бака Прасе (Богдан Илић) 1.050.901 пратилац, више од 276 милиона прегледа 3. SerbianGamesBL (Богдан Лаловић) 1.013.208 пратилаца, више од 757 милиона прегледа 4. KingsoffailsShow 812.420 пратилаца, више од 319 милиона прегледа 5. Dex Rock 796.444 пратиоца, 228 милиона прегледа Стефан Вуксановић Муђа Фото Јутјуб ДЕВОЈКЕ 1. Анђела и Нађа, 640.000 пратилаца, 412 милиона прегледа 2. Јана Дачовић, 600.000 пратилаца, 138 милиона прегледа 3. Леа Станковић, 450.000 пратилаца, више од 19 милиона прегледа 4. Марија Жежељ, 400.000 пратилаца, 32 милиона прегледа 5. Зоранах, 240.000 пратилаца, 72 милиона прегледа (О. М.) Анђела и Нађа УГОВОРИ СА КОМПАНИЈАМА ДО зараде инернет звезде долазе на више начина. Најпопуларнији зарађују и до 5.000 евра месечно. Пре свега, "Јутјуб" им плаћа према броју пратилаца и прегледа снимака. Зарађују и од реклама које се приказују на каналу, од продаје мајица, шоља и других предмета са њиховим препознатљивим логом. Тако, на пример, мајице коштају од 900 до 1.500 динара, дуксерице од 2.000 до 2.500 динара, док је за школске торбе потребно издвојити од 1.400 до 2.000 динара. Цена видео-снимка промотивног садржаја креће се од 500 до 2.000 евра. Често јутјубери имају потписан уговор са компанијама, којим се обавезују да ће рекламирати њихове производе на каналу, али и да ће се појављивати на промоцијама које компанија организује у току године. (Ш. М.) Бака Прасе - Богдан Илић Фото принтскрин БАКА ПРАСЕ И НА ФИЛМУ ПРЕ мање од месец дана у "Синеплекс" биоскопима је била премијера акционе комедије "Јутјуб-ратови" у којој улоге тумаче популарни јутјубери са Балкана. Међу њима су Бака Прасе, Омче и SerbianGamesBL. Филм прати борбу јутјубера са хејтерима који желе да преузму сцену. - Цена објаве зависи од броја пратилаца и креће се од 50 до 400 евра за пост у зависности која је кампања или бренд у питању - каже Марко Филиповић, продуцент филма "Јутјуб-ратови". - Јутјуберима је најлакше да раде са фирмама које имају одређене буџете за маркетинг, као што су познати светски брендови који имају представништва у Србији. Неки чак потписују уговоре са одређеним јутјуберима на годину дана, па они месечно добијају зараду. (О. Н.) ДРУГАЧИЈА ДРУГАЧИЈА сам, јер иако сам девојчица, бавим се фудбалом - каже Ана Лазаревић, јутјуберка са око 380.000 пратилаца и 470 милиона прегледа. - Живим од "Јутјуба", од ког месечно добијем просечну српску плату, али много више се може зарадити од спонзора. Цене постова се одређују по броју прегледа и активности на свом профилу. (О. Н.) Б. ЦАРАНОВИЋ  Вечерње новости  

Анкета

Да ли сте задовољни водоснабдевањем на територији градске општине Гроцка

Најчитаније