субота, 06 јун 2020
×

Упозорење

JUser: :_load: Није могуће учитати корисника са ИД: 227

JUser: :_load: Није могуће учитати корисника са ИД: 206

JUser: :_load: Није могуће учитати корисника са ИД: 205

БИРОДИ позива РЕМ да спречи феномен ‘партијских камера’ у предизборној кампањи

Звезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивна
 

Биро за друштвена истраживања тражи од Регулаторне агенције за електронске медије да спречи феномен „партијских камера“, односно прикривено рекламирање изборних листа у изборном блоку у дневницима, када учесници на изборима, уместо саопштења, медијима достављају видео материјале који нису медијски већ изборно-пропагандни садржај.

 

У извештају објављеном на својој интернет страници БИРОДИ наводи да се тиме крши члан 47 став 2 Закона о електронским медијима којим се од емитера захтева да обезбеде слободно, истинито, објективно, потпуно и благовремено информисање.

Наводи се и да мониторинг медија, који БИРОДИ спроводи, указује да се тако на почетку ове изборне кампање понавља ситуација која се бележи од 2012. године, а која остаје несанкционисана, а то је да „ПР службе изборних листа достављају емитерима видео материјале који нису медијски, већ изборно-пропагандни садржај“.

БИРОДИ прецизира да на такав начин медији уместо саопштења добијају изјаве са високим степеном позитивног представљања или делове спота изборних листа, који се емитују у изборним хроникама у дневницима емитера као медијски садржај.

„Тако се дешава да уместо да новинари у медијима питају, запиткују, анализирају програме изборних актера и тако држе одговорнима учеснике изборне кампање пружајући грађанима релевантне информације на основу којих ће они моћи да донесу одлуку да ли ће и за кога гласати на изборима, медији се супротно члану 47. став 2 претварају у средство пропаганде, а медијски садржаји у рекламе“, наводи БИРОДИ у извештају.

БИРОДИ је позвао и новинарска удружења да јавним обраћањима члановима укажу на неетичност оваквог поступања, јер „партијске камере“ су плод неетичког понашања новинара, односно кршења Кодекса новинара Србије, у делу „Одговорност новинара“, став 7, којим се од новинара захтева да не прихватају емитовање политичке пропаганде.

„Предлажемо да уместо емитовања пропагандних садржаја, медији, односно њихови новинари, сниме и емитују прилоге чији ће садржај настати као резултат одговора представника изборних листа на питања која су релевантна за грађане, будуће гласаче, а што ће им помоћи при доношењу изборних одлука, а изборним листама да представе своје изборне програме“, наводи БИРОДИ у свом извештају.

 Бета/Данас

Анкета

Да ли сте задовољни водоснабдевањем на територији градске општине Гроцка

Најчитаније