недеља, 16 јануар 2022

Друштво

×

Упозорење

JUser: :_load: Није могуће учитати корисника са ИД: 227

JUser: :_load: Није могуће учитати корисника са ИД: 206

JUser: :_load: Није могуће учитати корисника са ИД: 205

Метро по мери Београда: Београђанима дато само да се изјасне о шари на вагонима

Звезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивна
 

Београђани су имали могућност да се изјасне само о шарама на вагонима за будући метро на сајту градске управе, који ће се купити „нетранспаренто као што ће бити и његова градња“, рекао је данас Никола Јовановић, на јавној расправи „Метро по мери Београда“, коју је организовао Центар за локалну самоуправу (ЦЛС), чији је председник.

 

Он је подсетио да је пре неколико дана био крај јавног увида у планирана решења за нови метро, али се нада да још увек има „простора“ да градски планери уваже мишљење струке и опште јавности који су били „ускраћени“ код одлучивања.

Према његовим речима, законска је обавеза да се грађани консултују код инвестиционог дела градског и општинског буџета, па тако и да утичу у избору линија метроа које мора струка јасно да дефинише.

Јовановић је истакао да је генерални план метроа из 2012. године по први пут тако „драматично измењен у историји планирања метроа“ и упитао „зашто се не знају имена домаћих стручњака који су учествовали у пројектовању“.

„Цена по ранијем пројекту је била око 2,2 милијарде евра а сад је нарасла два и по пута, мада се не види квалитативни и технички искорак“, нагласио је Јовановић.

Некадашњи директор Сектора за саобраћај Урбанистичког завода Душан Милановић је указао да се коридори по предлогу Генералног урбанистичког плана (ГУП) и садашња решења увелико разликују.

Он је објасио да „густина корисника“, на једномо подручју, која се узима код планирања траса, обухвата становнике, потребе запослених и ученика и оценио да предложена решења заобилазе највећу густину док ранији планом линија пролази „њеним централним делом“.

Као пример је навео да коридор ГУП обухвата 37 образовних установа, од тога 19 факултета и 18 средњих школа а предложено решење укупно 18, од чега свега четири факултета.

„Метроом треба повезати саобраћајна чворишта, приградски, међуградски и међународни саобраћајем“, рекао је Милановић, наводећи да он то не види у предложеним решењима, али им је „константа пролазак кроз Београд на води“.

Бета/Данас

Saveti rs ubusen full

Bg

Подржи Жиг инфо

DUGME DONIRAJ baner

Најчитаније