ЕКСПЕРТИ Хеликоптер није требало да полети! | Жиг Инфо

ЕКСПЕРТИ Хеликоптер није требало да полети!

Војни аналитичари, пилоти, стручњаци, сложни у ставу да хеликоптер у коме је погинуло седам особа у покушају да спасу болесно новорођенче, није смео да полети.

Војни аналитичар Александар Радић каже, поводом пада војног МИ-17 са бебом, да није могао да верује да је неко упутио хеликоптер под таквим временским условима.
Збуњујуће је како се десио тај след догађаја, каже он за ТВ Н1.
Отвориће се питање одговорности – ко је донео одлуку, кад је видљивост таква, каже он. Постоји хендикеп по питању опреме и по питању обуке у нашем ваздухопловству, каже Радић.
Он каже да би политичари учинили апсолутно све, као и да им „ништа није свето кад се појаве на телевизији, и олако дају обећања, а када крене нешто наопако, они пребацују одговорност“.
Хеликоптери у овој јединици у Батајници, како је објаснио, имају опрему, „кад је реч о навигацији, везану за далеку прошлост, 20-25 година“.

Након истраге сазнаћемо околности, никад немате само један узрок који доводи до несреће, каже Радић.

Овде је реч о задатку у сложеним метеоролошким условима, наглашава Радић и додаје да мисли да ће ово да прерасте у једну озбиљну аферу.

Потпуковник у пензији Златомир Богдановић, бивши командант ескадриле која је синоћ изгубила своје колеге и хеликоптер Ми-17, изјавио је за портал ТангоСиx да посада хеликоптера који се срушио никада није имала прилику да искуси овакве услове летења.

– Пилот сам хеликоптера Ми-8, Ми-17 и Ми-24. Био сам командант ове ескадриле четири године, а летео сам на Ми-8 26 година. Треба да знате да Ми-8 нема ништа од опреме за инструментално летење, има забрањен улазак у облаке и лет у њима. Хеликоптери Ми-17 који су у РВ и ПВО дошли из МУП-а имају ИЛС и ВОР али га никад нисмо користили. Треба да знате да то нема ко и да их научи јер нико у војсци то није радио. Као бивши командант и носилац златног летачког знака то одговорно тврдим – изјавио је овај искусни пилот.

– Био сам командант 890. ескадриле од 2002. – 2006, на хеликоптерима Ми-17, летео сам у ЈСО-у и тврдим да они нису били обучени за овакве задатке, опрема сама по себи не значи ништа ако се не зна користити. Узмите само правило летачке службе па ћете видети колики је метео минимум за пилота ноћу а поготово што нема летења у сложеним метео условима ноћу – изјавио је потпуковник Златомир Богановић.

За разлику од њега, неки други извори овог портала намењеног љубитељима авијације, тврде да је пилот имао искуства у летењу у оваквим условима:

– Пилот Мехић не само да је био добро обучен за летење у оваквим метео условима, него је његов последњи лет ноћу, уз коришћење ИЛС-а (Система за слетање помоћу инструмената) био 11. марта – наводи овај извор.

Још нека питања се постављају у јавности, а на која тек треба да добијемо одговоре:

– Зашто је хеликоптер летео када су временски услови били испод метеоролошких минимума. Вертикална видљивост била је 70 метара, хоризонтална такође испод минимума за слетање. Три авиона преусмерена су на алтернативни аеродром у Темишвару, али не и ова летелица.

– Зашто хеликоптер није преусмерен на време на алтернативни хелидром који је имао услове за слетање (Ниш, Нови Сад, Сремска Митровица, Пожаревац… Винковци, Темишвар или Бјељина).

– Ко је војсци издао наређење да хеликоптер и поред лоших метео услова полети и ко је инсистирао да мора да слети баш на Аеродром Никола Тесла.

 

(alo)

Коментари

Коментари


Препоручујемо