ЛАСТИ ПОТКРЕСАЛИ КРИЛА Дејан Раденковић припрема терен за Звонка Веселиновића | Жиг Инфо

ЛАСТИ ПОТКРЕСАЛИ КРИЛА Дејан Раденковић припрема терен за Звонка Веселиновића

lasta-5122-1

Члан Председништва Социјалистичке партије Србије Дејан Раденковић упропастио је Саобраћајно предузеће Ласта А.Д. у циљу стицања личне материјалне користи, и припреме за пљачкашку приватизацију, тврди група од преко педесет радника из Обреновца, Лознице, Крагујевца, који су се обратили редакцији Магазина Таблоид.

Раденковић, бивши посланик СПС, је у саучесништву са директором дирекције за јавни превоз Угљешом Митровићем, буквално препродао градски и приградски превоз Ласте у Београду, који је ова фирма добила на тендеру и ове године.

У питању је посао вредан 785 милиона динара, или 6,5 милиона евра. Прича се да је Раденковић од овог посла зарадио милион евра у кешу!

Од овог ударца изнутра Ласта ће се тешко опоравити, јер је за овај посао обезбедила: 120 соло аутобуса, 80 зглобних, те 30 туристичког типа, уз још двадесетак који су и били у резерви.

Сад без тог посла Ласта може само да баци зглобне аутобусе, са којима не може ићи у међународни и међуградски транспорт

Путници на релацији, Обреновац, Младеновац, Барајево, Сопот, Вранић, Врчин, Гроцку већ се жале јер су са Ластом били презадовољни.

Ова штета је Ласти учињена како би се умањила вредност те фирме.

План Раденковића је да Ласта буде приватизована, а да је за што мање новца купи његов пријатељ, контроверзни бизнисмен са Косова Звонко Веселиновић!

Истовремено док Ласти проузрокује штету, Раденковић ради у конкурентској фирми Космет превоз, такође повезаном са Веселиновићем. Као бизнисмен из Космет превоза Раденковић је именован и за члана Скупштине Привредне коморе Србије.

Може се рећи да се намештање приватизације Ласте за Веслиновића одвија по плану, јер је од 1.000 Ластиних аутобуса тренутно 50 одсто неисправно! У Ласту је примљено и 260 радника који немају везе са основном делатношћу ове фирме, примане су на пример девојке са дипломом медицинске сестре, док су отпуштани инжењери саобраћаја, аутомеханичари и возачи.

Истовремено Раденковић и генерални директор Бојан Бојанић организују набавке у којима Ласта делове за аутобусе купује по три пута већим ценама од тржишних, а то опет умањује вредност овој компанији. Истина, у овом послу осим Бојанића и Раденковића прсте су умешали и Родољуб Пејић, руководилац набавке и недавно именовани директор за безбедност Предраг Мирчић, који је недавно и истеран из Безбедносно-информативне агенције. Мирчић је шурак државног секретара Драгана Стевановића.

Руководство Ласте је успело недавно да изгуби посао превоза радника Аир Сербиа, а да нико од поменутих руководица не буде смењен. Од смене их је опет преко веза у СПС заштитио Раденковић.

Ова бахата екипа лоших руководиоца је успела и да уништи Ластине погоне у Лозници и Крагујевцу, па су на тај начин додатно смањили приходе овог предузећа.

Врхунац недомаћинског и непатриотског пословања је закључење уговора о куповини 100 увозних аутобуса који су са царинским дажбинама плаћени по 10.000 евра скупље од домаћих Икарбусових аутобуса!Посао је склопљен тако да штету имају Ласта и Икарбус. Јер се из буџета фирме троши чак петнаест милиона евра, али зато провизију из тог посла имају Раденковић, Бојнић и Стевановић. Иначе, набавка увозних аутобуса је обављена без писмене сагласности МИнистарства привреде, које је обавезно приликом таквих набавка, када су у питању фирме са већинским државним власништвом.

СНС је недавно на место председника надзорног одбора Ласте поставила Вељка Вукобратовића, па се очекивало да ће он као контра тег СПС-овим кадровима спречавати криминал. Уместо да спречава, он је у мутне послове умешао и своје прсте. Вукобратовићево именовање коинцидира са моментом кад је Ласта без икакве надокнаде уступила најбоље линије на територији општине Обреновац превознику Стрела из УБ-а. После овог успешно закљученог посла, Ласта више не вози ниједну линију у Обреновцу.!

Против Дејана Раденковић, је поднета пријава и Агенцији за борбу против корупције , због постојања сукоба интереса и злоупотреб3Е положаја!У пријави се наводи да је Раденковић у класичном сукобу интереса, јер истовремено врши функцију народног посланика, члан је надзорног одбора Ласте, док је за члана управног одбора Привредне коморе Србије именован од стране Ласти конкурентске фирме Космет превоз!

Истрага је показала да ЈЕ Раденковић, користећи свој положај, омогућио Космет превозу да паркира аутобусе без накнаде у оквиру аутобазе Ласте. У Ластиној аутобази, захваљујући Раденковићу, Космет превоз је сипао и гориво у своје аутобусе на Ластиној интерној пумпи! Раденковић је такође злоупотребио и положај наређујући да се повуку приговори поднети комисији на усаглашавање нових међумесних редова вожње за 2016/2017 годину, од чега је штеТу имала Ласта, а корист Космет превоз и други њему блиски превозници попут „Јоетравел“! Поменути „Јоетравел“ коме Раденковић такође отворено помаже последњих година константно шири своје пословање на штету Ласте!

Истражујући криминал челника Ласте сазнали смо да је у Тужилаштво за организовани криминал стигла и кривична пријава против: Бојана Бојанића генералног директора и председника Извршног одбора директора СП Ласта А.Д. из Београда, Владана Максимовића, Извршног директора СП Ласта, Јасенка Рашајски извршног директора, Јелене Јакшић, финансијског директора СП Ласта, Родољуба Пејића, руководиоца набавке у СП Ласта, Дејана Раденковића, члана надзорног одбора СП „Ласта“ и Радослава Видосављавића, ангажованог у служби Унутрашње контроле СП Ласта, јер се основано сумња да су извршили кривично дело злоупотреба положаја одговорног лица из члана 234. кривичног Закона Републике Србије, као и кривичног дела злоупотреба овлашћења у привреди из члана 238 поменутог закона и кривично дело примања мита из члана 367.

У пријави се наводи да постоји основана сумња да су пријављени искоришћавањем свог положаја и овлашћења, прекорачењем граница својих овлашћења и невршењем својих дужности, а у намери да за себе и друге, прибаве против правну имовинску корист оштетили саобраћајно предузеће Ласта А.Д. из Београда и Републику Србију која је преко ПИО фонда и Акцијског фонда већински власник Ласте.Саобраћајно предузеће Ласта је привредно друштво чији је већински власник држава Србија са 65 одсто и то непосредно и посредно преко ПИО Фонда и Акцијског фонда. Министарство привреде републике Србије је дана 25.11.2014. године донело одлуку број 023-02-01856/2014-05 о одређивању модела и метода субјекта приватизације Саобраћајног предузећа Ласта АД Београд.

У Поступку припреме за приватизацију, а у циљу рационализације броја запослених и стварања економских услова за профитабилно пословање и раст продуктивност кроз пословну консолидацију привредног друштва у 2014. и 2015. години донета су два програма за решавање вишка запослених, који су финансирани путем коришћења средстава из буџета Републике Србије. Програми су били базирани на добровољним пријавама запослених уз обавезу послодавца да овај програм одобри само запосленима чији рад није неопходан за обављање делатности привредног друштва.

По овом основу у Ласти радни однос је престао за укупно 860 запослених, а из буџета Републике Србије овом привредном друштву уплаћено је око шесто милиона динара (600.000.000,00). Ова мера државе имала је за циљ да се растерете обавезе које Ласта има на име зарада запослених за око седамдесет милиона динара (70.000.000,00) месечно. Након спровођења програма за решавање вишкова запослених и престанка радног односа запосленима по том основу, у Ласти је примљено 260 људи у радни однос, а у питању су радна места која су укинута у поступцима решавања вишкова запослених, а који не испуњавају услове за рад на тим радним местима у погледу стручне спреме.

Ново запослени имају завршене медицинске школе или школе других занимања које нису одговарајућа за рад у саобраћајном предузећу. Типичан пример злоупотребе је запошљавање Јоване Раденковић, на радном месту шефа кабинета, која је фиктивно пријављена са високом стручно спремом иако она исту не поседује. Осим тога што су оштетили државу која је финансирала ове програме и Ласту, јер мера после овога није имала планирани ефекат у погледу смањења обавеза које има на име зарада запослених, постоји основана сумња да су генерални директор Бојан Бојанић и извршни директор Владан Максимовић примали мито за запошљавања, у износу од по 3.000 евра, као и веће износе чак и до 5.000 евра, на пример за пребацивање возача у организациону јединицу за међународни саобраћај. Пријављени су оштетили Ласту и тако што су вршили или одобравали набавку уља и горива по вишеструко већим ценама од тржишних. Намера пријављених је да се наведеним набавкама, на рачун Ласте окористе, односно да прибаве против правну корист за себе али и за друга приватна лица.

У кривичној пријави се наводи и да истражне радње показују да су генерални директор Бојан Бојанић и члан надзорног одбора Дејан Раденковић оштетили Ласту и на тај начин што су отуђили укупно 90 путничких возила предузећа „Ауто Чачак“. У тој трансакцији они су 90 возила заменили за пет аутомобила марке шкода, а у целом поступку су узели провизију од 100.000 евра. Наводи се и да се Раденковић на овакве пословне потезе одлучио тек када је пао у тешку депресију, коју је изазвало писање штампе о томе да га је жена оставила због једног од декана са Приштинског универзитета измештеног у Косовску Митровицу.

Систематско наношење штете и слабљење положаја овог привредног друштва вршено је и путем продаје кооперантске линије које је одржавало зависно предузеће „Ласта – отисак путовања Д.О.О.“ из Сплита, тако што је сав тај посао препуштен другој фирми из Славонске Пожеге. Након тога је генерални директор Бојанић примио мито од 100.000 евра од извесног сумњивог бизнисмена са блиског истока Имериа, како би обуставио легалан превоз миграната од стране Ласте. Када је обуставио овај превоз миграната, исти такав превоз организовао је Имерио, кршећи све законе ове државе.

Руководиоци против којих је поднета пријава оштетили су Ласту и доношењем одлука да овај превозник не учествује у својству понуђача на конкурсима или јавним набавкама за јавни превоз путника у градском превозу у Београду и локалном превозу у Крагујевцу и Ваљеву, иако је до сада овај превозник обављао наведене послове, и по том основу остваривао значајне приходе. Месечна фактура за превоз у градском саобраћају у Београду износила је осамдесет милиона динара, а рок важења уговора за обављање превоза је десет година. Због таквих одлука Ласта је изгубила будућу добит од 80 милиона евра!

За време овог руководства, Ласта је уништавана, па је њен возни парк смањен за више од половине. Основано се сумња да је у току 2015. године вршена продаја карата на црно у међународном транспорту путника у износу од милион евра, па је држава Србија оштећена за неплаћене таксе и порезе.

Докази за наводе из поменуте кривичне пријаве налазе се у пословним књигама предузећа Ласта!

 

Мерсиха Хаџић, Таблоид

Коментари

Коментари


Препоручујемо