РЕОРГАНИЗАЦИЈА ПРЕВОЗА У БЕОГРАДУ Нове линије, трасе и цене почетком 2016. | Жиг Инфо

РЕОРГАНИЗАЦИЈА ПРЕВОЗА У БЕОГРАДУ Нове линије, трасе и цене почетком 2016.

Потпуна реорганизација јавног градског превоза требало би да буде завршена до краја године. Сваког дана превезе се 2,5 милиона путника. Најпунија возила на линијама 23, 31 и 50

НОВЕ линије, трасе, тарифне зоне, цене, можда чак и превознике, могу да очекују Београђани почетком 2016. године, када буде завршена потпуна реорганизација јавног градског превоза у престоници!

– Нову мрежу линија јавног градског превоза, која ће бити урађена на основу студије бројања путника и анкете корисника, представићемо најкасније на јесен – истакао је градски менаџер Горан Весић. – Прерасподелом линија, чак и без куповине нових аутобуса, можемо да побољшамо превоз. Нова возила су потребна, али можемо и другачије да испланирамо линије и ту да постигнемо ефекте.

Саобраћајни факултет ће урадити још две студије, након којих ће бити исцртане нове линије и њихове трасе, у међувремену очекује се усвајање тарифног система који ће градске и приградске општине поделити у четири зоне, а до краја године биће расписан и конкурс за приватне превознике пошто садашњи уговори истичу с крајем 2015.

– Нову мрежу линија јавног градског превоза представићемо најкасније на јесен – додао је Весић. – Време је за промене јер постојећа мрежа дуго није мењана, већ је само надограђивана, често и стихијски, посебно у приградским деловима.

Недавно завршена Студија бројања путника показала је да се у Београду дневно обави 2,5 милиона путовања, тек 15 одсто грађана је незадовољно услугом, а чак 63 одсто путника користи само један превоз од куће до посла. Највише Београђана превезу аутобуси 95, 23 и 16, а најпопуњенија возила су 31, 50 и 23.

– Линије које дневно превезу најмањи број путника су 513 и 613, а најмањи коефицијент искоришћења капацитета имају 68, 44, 75. Такође, студија је показала да је трамвајски систем најслабије искоришћен – рекао је секретар за саобраћај Душан Рафаиловић.

НЕЗАДОВОЉНО САМО 15 ОДСТО

ГРАДСКИ секретар за саобраћај Душан Рафаиловић не крије да је и сам био затечен податком да је само 15 процената грађана незадовољно јавним градским превозом.

– Анкета 10.000 корисника показала је да су они у суштини задовољни, и то њих 62 одсто – рекао је Рафаиловић.

БГ ВОЗОМ ТЕК 27.000 ПУТНИКА

АУТОБУСКИ подсистем дневно превезе више од два милиона путника, трамвајски – 245.000, тролејбуски 150.000, док БГ воз бележи око 27.000 путника.

Ипак, податке треба узети с резервом јер су због радова у Војводе Степе поједине веома популарне линије – укинуте.

БРЗО ДО СТАНИЦЕ

АНАЛИЗА је показала да три четвртине путника пешачи мање од пет минута до најближе аутобуске станице, а 20 одсто између шест и десет минута. Мало дужи пут до жељеног возила јавног градског превоза имају само поједини становници на периферији.

МНОГО ВЕРЗИЈА САОБРАЋАЈНИ факултет ће приликом израде студија урадити неколико верзија мрежа линија које су најпогодније за српску престоницу. Већина ће бити на основу садашњег стања на терену, док ће једна у обзир узети и предвиђено измештање аутобуске и железничке станице на Нови Београд.

Н. ВУКИЋ    Новости

Коментари

Коментари


Препоручујемо

СРБИ БЕЖЕ ИЗ ЗЕМЉЕ И НЕЋЕ НИКАДА ДА СЕ ВРАТЕ: Србија друга у свету по одливу мозгова. Ево ко је гори од ње!

Србија је према Светском извештају о пословању, друга на свету по одливу мозгова пропорционално броју становника, а најчешће одлазе инжењери електротехнике, лекари, стоматолози и економисти ...