СКАНДАЛ: Митровић из државног трезора добио седам милиона евра! | Жиг Инфо

СКАНДАЛ: Митровић из државног трезора добио седам милиона евра!

vucic-mitrovic-kriminal

Центар за истраживачко новинарство Србије (ЦИНС) објавио је да је од Управе за трезор добио извештаје који откривају да је фирма “Pink International Company” само у марту ове године добио скоро 3,5 милиона евра.

Уплата је књижена под шифром “краткорочни кредити”, под којом је Пинк у протекле две године више пута добио новац.

ЦИНС наводи да им је у 2015. години уплаћено више од 3,5 милиона евра, а 2014. године преко 120 хиљада евра.

У фебруару ове године Пинку је уплаћено и више од 9,3 хиљаде евра, али под шифром “остали пласмани”.

Наведени износи бацају ново светло на помоћ коју је држава пружала Пинку кроз АОФИ и не значе да она није још и већа, додаје ЦИНС.

АОФИ је за Пинк издавала и гаранције, што се у извештајима трезора не види.

Само једна гаранција, према ранијим уговорима које је ЦИНС објавио, износи 2,5 милиона евра и дата је у корист АИК банке. Уговор је потписан 8. августа 2014. године.

Нестао порески дуг

Током 2014. године Пинк се појављује на листама Пореске управе као један од највећих пореских дужника.

У тренутку када је склапан уговор о гаранцији у корист АИК банке, одлагање плаћања једног дела дуга још није било одобрено па остаје нејасно како је ова компанија испунила услов по којем клијенти АОФИ-ја не смеју да имају пореска дуговања.

Други уговор склопљен је 10. децембра 2014. године, када су Жељко Митровић, власник Пинк Интернатионал Цомпанy, и Дејан Вукотић, директор АОФИ-ја, договорили да Пинк добије кредит од 1,4 милиона евра.

Овим уговором омогућено је финансирање уговора Пинка са предузећима БХ Телецом из Сарајева и МТЕЛ из Подгорице.

У писму Џорџу Соросу из августа ове године власник Пинк Интернатионал Цомпанy Жељко Митровић је навео да је за скоро четири милиона евра, колико је наводно Соросев Фонд за отворено друштво уплатио невладиним организацијама у Србији, могло да се изгради 40 школа, 120 амбуланти или 10 болница.

Међутим, Митровић није навео шта је држава могла да изгради за готово седам милиона евра, колико је његова фирма добила од државне Агенције за осигурање и финансирање извоза (АОФИ) и то само на основу кредита.

Такође, чак 12 Пинкових канала се илегално емитује земаљским путем преко фирме “мтс АнтенаТВ” чији су оснивачи две дрђавне фирме – Телеком и ЈП Емисиона техника и мреже.

Национални емитери РТС, Прва, Б92 и Хепи протестовали су због повлашћеног положаја Пинка, наводећи да је дошло до грубог кршења закона јер за ти канали немају дозволу за емитовање земаљског програма на националном нивоу.

 

ЦИНС / Телепромптер

Коментари

Коментари


Препоручујемо