СКАНДАЛ ТРЕСЕ СРБИЈУ Продати лични подаци породиља компанији која им сада рекламира оно што је ЗАБРАЊЕНО | Жиг Инфо

СКАНДАЛ ТРЕСЕ СРБИЈУ Продати лични подаци породиља компанији која им сада рекламира оно што је ЗАБРАЊЕНО

mvwktkqturbxy8ymtvmmte1zmvlzdc5nzcxmtexyta3odmwzjbjzge5zs5qcgvnk5uczqmuamldlqlnadyawsovb9kyl3b1bhnjbxmvturbxy8xzdc0y2i0mtcwntk1mdqznjyyownhymq2mdzmntbmni5wbmchwga

Лични подаци породиља из целе Србије, највише из Новог Сада, грубо су злоупотребљени и уступљени дистрибутеру адаптираног млека, који их засипа рекламним материјалом.

Осим продаје личних података, у конкретном случају веома је спорно и то што је строго забрањено рекламирање производа попут адаптираног млека

Иако је законски, као и кодексом о маркетингу замена за мајчино млеко строго забрањено рекламирање ових производа, дистрибутер „Новалац“ послао је писма у којим се охрабрује његова употреба. А што је најстрашније, нико не зна како су дошли до личних података жена које су се породиле.

Родитељи су и запрепаштени одакле дистрибутеру уопште њихови подаци, али и згрожени тиме што се пропагира узимање заменског млека, и то баш у недељи у којој се обележава дојење као најздравији начин исхране. Уз писмо добили су и поклон, чарапице за бебе, што је такође строго забрањено.

– Када сам их назвала да питам одакле им моји подаци, рекли су ми да су откупили базу података, не откривајући од кога. Можемо само да сумњамо и надамо се да то нису дале наше здравствене установе јер ја ником своје податке давала нисам. Наравно, написали су да је дојење најбоље за бебе, али и да се мајке не брину ако имају проблем, јер постоји адаптирано млеко као најбоље решење – огорчена је Милена Костић, мајка четворо деце и члан Удружења „Родитељ“.

Како додаје наша саговорница, ово је својеврсни притисак на мајке, које су ионако збуњене и врло лако одустану од дојења.

17 милијарди долара годишње вредност светског тржишта заменског млека
Тихомир Вејновић, управник новосадског породилишта „Бетанија“ негира било какву укљученост у злоупотребу података.

– Нема шансе да смо дали нашу базу података. Ако је то неко урадио мимо знања болнице, онда је то посао за полицију. Потписници смо конвенције Уницефа „Пријатељи беба“, где смо се обавезали да не рекламирамо вештачку исхрану – изјавио је Вејновић.

Родољуб Шабић повереник за информације од јавног значаја и заштиту података о личности, позива породиље да прво питају дистрибутере тог производа одакле им тачно њихови подаци.

– Морају да провере како су компаније добиле те податке, ако не буду добили одговор, онда ћемо га тражити ми. Иначе, људи остављају своје податке на разним акцијама за попусте или када примају поклоне, па морају бити обазриви – рекао је Шабић.

„Медис Пхарма“: Купили смо податке

Данијела Харалампијева из фирме „Медис Пхарма“, која дистрибуира те производе, каже да послато писмо није реклама него само информација.

– То је просто информација, није згорег да људи знају и јасно је написано да је дојење најбоља исхрана за одојчад. Базу података с информацијама породиља легално смо купили од фирме „Царе дирецт“, која је делила поклоне у породилиштима, а мајке су том приликом попуњавале формуларе о себи – изјавила је она.

Александар Латас   Блиц

Коментари

Коментари


Препоручујемо