Свако друго дете у Србији не може да се попне уз степенице! Да ли је потребно још нешто да вам кажемо? (СТАТИСТИКА) | Жиг Инфо

Свако друго дете у Србији не може да се попне уз степенице! Да ли је потребно још нешто да вам кажемо? (СТАТИСТИКА)

Фрапантни статистички подаци су пред вама

Да бисмо од деце добили здраве младе људе у периоду од вртића до средње школе, када долази до најинтезивнијег раста и развоја, веома је важан унос здравих намирница за унапређење здравља, подизање имунитета и биолошког потенцијала.

Инфографика коју је поделио Центар за здравље, вежбање и спортске науке изгледа фрапантно.

Поражавајуће чињењице истраживања показују да 80% деце не уноси довољно поврћа, свако треће дете дневно не једе потребну количину воћа, 15% деце једе углавном масну храну.

Foto-ilustracija: Profimedia/Food and Drink Photos

Тек трећина деце конзумира довољно млека и млечних производа, 1/4 деце дневно уноси препоручену количину меса, а чак 90% деце не уноси довољну количину житарица које су неопходне њиховом организму.

Осим неадекватне и лоше исхране, 60% деце се не бави никаквим физичким активностима.

Foto-ilustracija: Profimedia/FoodCollection

Статистика нас алармантно упозорава да се морају променити животне навике наше деце. Више од половине њих не може да се попне уз степенице без замора. А редовно се рекреира тек свако четврто дете.

Празне калорије, лоше прехрамбене навике, недостатак витамина, вишак шећера и скроба, уношење транс масти су довеле до тога да су деца масовно гојазна, све више их болује од дијабетеса, а неретко и од болести срца, крвотока и различитих облика карцинома.

Како да побољшамо здравље наше деце?

Основни и најважнији задатак правилне исхране је да дечијем организму у одговарајућој количини обезбеди унос свих хранљивих састојака. Грађење здравог стила живота треба започети од вртића.

Данас се јеловник у вртићима своди на паштете, виршле, саламе, маргарин и безброј осталих нездравих намирница. Ако би се то променило, деца би била знатно здравија.

Довољним дневним уносом намирница богатих протеинима, житарица, воћа, поврћа, свакодневном рекреацијом и ограниченим уносом масноћа, слаткиша и соли знатно би побољшали здравље своје деце.

Foto: Promo

Телеграф.рс

Коментари

Коментари


Препоручујемо