ВОЈСКА ТВРДИ: Откривено присуство алкохола у крви код пилота хеликоптера и летача техничара | Жиг Инфо

ВОЈСКА ТВРДИ: Откривено присуство алкохола у крви код пилота хеликоптера и летача техничара

Одговорност за трагедију у Сурчину примарно сноси вођа посаде пилот Омер Мехић, наведно је у извештају стручне Комисије за основно испитивање удеса војног хеликоптера. У извештају, у који је „Блиц“ имао увид, Комисија тврди се да је откривено присуство алкохола код „вође посаде и летача техничара“.

Војни хеликоптер је пао у Сурчину 13. марта увече, кад је погинуло свих седам особа које су се налазиле у летелици – четири војна члана посаде, два здравствена радника и беба којој је требало да буде указана помоћ.

Комисија је навела да одговорност за удес сноси вођа посаде хеликоптера ХТ-48, а да део одговорности сносе и други пилот (прим.нов. капетан Милован Ђукарић) и летач техничар у пилотској кабини.

„Део одговорности сноси командант 204. вбр због пропуста у планирању и организацији лета (прим.нов. генерал Предраг Бандић), ОДТ РВиПВО због пропуста у организацији и руковођењу летом. Евентуалну одговорност контролора на аеродрому ‘Никола Тесла’ ће утврдити Контрола лета СиЦГ на основу захтева команде РВиПВО“, пише у извештају у који је „Блиц“ имао увид.

У одељку „узроци удеса (основни и другостепени) наводи се да је на основу проучавања свих расположивих података и околности, комисија за основно испитивање удеса закључила:

„Основнио узрок удеса је људски фактор, који се огледа у неадекватном управљању ваздухопловом у сложеним метеоролошким условима ноћу приликом прилаза за слетање на алтернативни аеродром. Посада је највероватније доживела просторну дезорјентацију као последицу замора, емоцијалне пренапрегнутости и компромитованом функцијом пажње, услед чега не успева да одреди положај ваздухоплова у простору помоћу инструмената. Присуство алкохола код вође посаде и летача техничара појачава претходне манифестације“, наводи се у извештају.

Комисија тврди да је другостепени узрок удеса низ пропуста у планирању, организацији и руковођењу летом, јер, наводи се у извештају, „оспособљеност и тренажа посаде, метео ситуација, могућности ваздухоплова у датим условима и обезбеђење слетишта носу били у складу са одлуком за овако сложен задатак као и правилима, прописима, упуствима и наређењима која регулишу летење и употребу снага за хитно реаговање“.

„Такође, током читавог процеса доношења одлуке и извршења лета сви учесници у процесу реализације задатка изложени су притиску и очекивањима хитности медицинског збрињавања детета, што се посебно одразило на одабир коначне дестинације слетања“, пише у извештају.

Тужилаштво: Примарна одговорност посаде

Више јавно тужилаштво у Београду саопштило је данас да примарну одговорност за пад војног хеликоптера сноси посада.

„Постоје основи сумње да део одговорности сноси и један број активних припадника Војске Србије. Постоје индиције за евентуалну одговорност и одређеног броја цивилних лица“, наводи се у саопштењу Тужилаштва.

На основу тога тужилаштво ће спровести истражне радње против одређеног броја особа ради потпуног утврђивања свих релевантних чињеница. У саопштењу се наводи да је Више јавно тужилаштво у Београду сагласно са Министарством одбране да податке садржане у извештајима комисија које су истраживале несрећу учине доступним јавности.

Тужилаштво наводи да је до поменутих сазнања дошло на основу налаза и мишљења Комисије за испитивање узрока удеса војног ваздухоплова и осталих прибављених исправа и докумената у вези са удесом војног хеликоптера.

Извештај на 500 страница

Војска Србије дан после трагедије формирала две комисије за утврђивање узрока несреће. Министарство одбране саошпстило је раније да је стручна Комисија је на основу свих података извршила анализу и извела закључке, и сачинила поменути извештај са комплетном пратећом документацијом на око 500 страница.

Комисију су чинили припадници Министарства одбране и Војске Србије из Војнотехничког института, Техничког опитног центра, Ваздухопловномедицинског института, Команде Ратног ваздухопловства и противваздухопловне одбране.

Комисија је обухватила специјалисте из области безбедности летења, одржавања ваздухоплова, планирања и руковођења летењем, метеорологије, ваздухопловне инжењере, опитне пилоте, ваздухопловне техничаре за све системе на хеликоптеру, специјалисте ваздухопловне медицине и ваздухопловне психологије.

 

(blic/agencije)

Коментари

Коментари


Препоручујемо