Nekoliko velikih aerodroma širom sveta od jutros se nalazi u kompletnom haosu nakon što su kompjuterski sistemi za prijavljivanje (ček-in) potpuno otkazali.
Uz Espreso aplikaciju ni jedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
Prijavljene su ogromne gužve na londonskom Getviku, Šarl de Gol aerodromu u Parizu, Reganu u Vašingtonu, Čangi aerodromu u Singapuru, Johanesburgu, Cirihu…
Anyone flying @SouthwestAir from @BWI_Airport this morning, GET HERE EARLY. All kiosks down. pic.twitter.com/4WhfPh7H2s
— AngryBird (@PoorRobin) September 28, 2017
Putnici satima stoje u redu, propuštaju letove jer njihovog imena jednostavno nema u sistemu, a razlog kraha je do sada potpuno nepoznat.
50m line for security check at Melb airport…thank you @Qantas pic.twitter.com/D0WM9AFWaF
— TrueEELiever (@TrueEELiever) September 28, 2017
Kada pokušaju da se ukrcaju (ček-inuju), putnicim se na ekranima pojavljuje ovo:
@British_Airways are you having problems? Impossible to log in and check in online! #BAFail pic.twitter.com/6H9E8Cf8hd
— Morten Petersen (@_mortenp) September 28, 2017
Za sada su se oglasili jedino čelni ljudi aerodroma Getvik u Londonu, koji su rekli da je problem „softverske prirode“, te da nije povezan sa aerodromima kao takvim.
Nezvanično, u pitanju je „IT bag softverskog sistema Altea“, kako je nezvanično jedan zvaničnik Getvika potvrdio.
„Neki od najvećih aerodroma na svetu, uključujući i naš, koriste softver kompanije Altea. Koliko znamo, kod svih se pojavio isti problem kao i kod nas: Sistem jednostavno ne prepoznaje podatke putnika koji čekaju na ček-inu. Samim tim, ti ljudi ne mogu da uđu u avion. Nadamo se najskorijem rešenju problema“ rekao je zvaničnik Getvika.
Međutim, ne zna se kako je do problema došlo, ne isključuje se mogućnost hakerskog napada na softverske sisteme.
(Espreso.rs / Kurir / Britanski telegraf)