Иако су 2016. године набављене интерактивне табле за Калемегдан, које су и данас у функцији, град Београд је кренуо у нову набавку исте опреме. Очигледно је да Град упркос кашњењу са бројним уплатама, има средстава за нове табле са камерама којима ће, по свему судећи бити снимани пролазници на Београдској тврђави. Вредност овог посла, који је додељен приватној фирми Timecode из Београда, процењена је, са ПДВ-ом, на близу 800.000 евра (91,8 милиона динара).
Јавно предузећа за обављање делатности од општег интереса за Град Београд “Београдска тврђава”, доделио је посао израде и постављања интерактивних информационих табли на простору Београдске тврђаве и парка Калемегдан, а занимљво да је понуда за израду интерактивних камера стигла од само једне фирме. У питању је приватно предузеће Тимецоде из Београда.
Ова фирма у року од три месеца треба да изради и постави 13, односно 19 табли, у документацији понуђача наведена су оба податка, пренело је Време.
Оно што збуњује је чињеница да овакве табле на Калемегдану већ – постоје.
Наиме, 44 информативне туристичке табле постављене су на простору Београдске тврђаве још 2016. године. Ове табле пружају информације о историјским објектима и знаменитостима тврђаве. Све табле су двојезичне (српски и енглески), а три су прилагођене и за слепе и слабовиде јер укључују и текст на Брајевом писму. Табле функционишу и остаје нејасно зашто би их Град мењао. Осим ако није у питању “вишак новца”…
Према доступној документацији, нове табле имаће екране осетљиве на додир, УСБ прикључак за олакшано преузимање материјала на телефон, са задње стране табле биће слика дела комплекса на ком се налази уређај.
Табле са камерама
Новина је што ће ове табле снимати све пролазнике који се нађу у њиховој близини. У екране уређаја биће уграђене паметне камере, које ће користити алгоритме за препознавање основних карактеристика, попут старосне групе и пола, уз образложење да се тако садржај прилагођава циљној публици.
Осим интерактивних табли, планирана је и мобилна апликација која ће посетиоцима нудити интерактивну мапу Београдске тврђаве, персонализоване туре, резервацију водича, аудио-водиче…
Подсећамо да је 2019. године Туристичка организација Србије представила апликацију „Ороундо“ која фокусирано обухвата 29 тачака од значаја у Калемегдану, са мултијезичним водичем, мапама, фотографијама и видео материјалима – и представља дигиталну подршку посетиоцима.
На порталу јавних набавки није наведена поменута апликација већ само табле. Међутим, како пише Време, у документацији Тимецоде апликација је опширно описана.
Иначе, фирма Тимецоде основана је још 2007. године, а регистровани су на београдској општини Стари Град. Директор фирме и власник је Саша Козлица, а њихова делатност, према подацима Агенције за привредне регистре, је производња и емитовање телевизијског програма. У 2024. години ова компанија са само четири запослена, остварила је приход од 81.805.000 динара.
Foto: Shutterstock
Ана Марковић НОва