Cena taksi vožnje u prestonici je skor oko 40 odsto viša nego što je to slučaj u Novom sadu. Vožnja od deset kilometara u jednom gradu 590, u drugom 820 dinara
BEOGRAĐANE koji odluče da se taksijem provozaju po Novom Sadu, obično prijatno iznenadi cifra na taksimetru kada treba da izađu iz vozila. Navikli da ovakava vožnja kod kuće često košta papreno, u vojvođanskoj prestonici ovu uslugu, u zavisnosti od kilometraže, mogu da plate i do 40 odsto jeftinije?!
Samo ulazak u taksi vozilo u Beogradu znači već 170 dinara manje u novčaniku, a svaki sledeći kilometar izvlači iz džepa još 65. Na drugoj strani, start u Novom Sadu je 70, a pređeni kilometar po najnižoj tarifi 52 dinara. U prevodu, prosečna vožnja od deset kilometara u prestonici će vas koštati 820, a u srcu Vojvodine samo 590 dinara.
Prema rečima Aleksandra Bjelića, predsednika Saveza udruženja taksista Srbije, tarifa u glavnom gradu određena je na osnovu urađene studije o ovom vidu prevoza. U njoj su propisani parametari koje beogradski taksisti moraju da ispune, pa je to jedan od razloga zašto je i cena veća.
– Novosadski prevoznici nemaju obavezu da ispunjavaju većinu uslova koje imaju beogradski taksisti – objašnjava Bjelić – Oni, na primer, mogu da kupe vozila na lizing, pa su im samim tim troškovi održavanje manji, a nama to nije omogućeno. U Novom Sadu nemate toliko semafora, pa je potrošnja goriva niža. Čak i sa ovom sadašnjom tarifom poslujemo na granici rentabilnosti.
Međutim, čak i Novosađani imaju zamerke na cene.
– Cene su bile još niže od sadašnjih i ljudi su se navikli da vožnja košta manje od autobuske karte. Sada im često smeta što moraju da plate više, iako je dosta jeftinije nego u Beogradu – kažu iz tamošnjeg „Siti plus taksija“. – Vožnja se uglavnom ne isplati, ali zbog velike konkurencije niko ne želi da poveća tarifu i izgubi mušterije.
Kako u Beogradu, tako i u Novom Sadu, gradska uprava je ta koja donosi odluku o ceni auto-taksi prevoza.
MOGLO BI I JEFTINIJE
BEOGRADSKI taksisti su se, kako navodi Aleksandar Bjelić, obratili Ministarstvu finansija sa zahtevom da se promene neki od uslova koje oni moraju da ispunjavaju.
– Ako i nama odobre da uzimamo vozila na lizing kao kolegama u Novom Sadu, i ako smanje broj obaveznih uslova koje moramo da ispunimo, razmotrićemo smanjenje cena – tvrdi Bijelić.
BEOGRAD
start vožnje170 dinara
prva tarifa65 dinara/km
druga tarifa85 dinara/km
treća tarifa130 dinara/km
sat čekanja750 dinara
NOVI SAD
start vožnje70 dinara
prva tarifa52 dinara/km
druga tarifa66 dinara/km
treća tarifa98 dinara/km
sat čekanja435 dinara