Почетна » Таблоид напао Сергеја Трифуновића и Фондацију „Подржи живот“

Таблоид напао Сергеја Трифуновића и Фондацију „Подржи живот“

од admin
0 коментар

Добре вести – успешно скупљање новца за лечење деце – почеле су да засењују оптужбе. Најпре је таблоид Српски телеграф оптужио Фондацију „Подржи живот“ за превару, да би због тога најава тужбе стигла и од саме фондације, али и родитеља детета које је тај лист цитирао.

Прошлог викенда, готово у исто време, јавност у Србији двапут се обрадовала. С једне стране, фондација „Подржи живот“ саопштила је да је СМС порукама и донацијама прикупљено 190 хиљада евра за лечење четворогодишњег Душана Тодоровића.

С друге, председник државе Александар Вучић саопштио је исто то – али да ће новац бити уплаћен из буџета.

“Држава ће преузети све обавезе на себе. Мислим да је ово вест која је обрадовала целу Србију”, рекао је тада Вучић.

Фондација је сугерисала држави да новац, који је већ обезбеђен, преусмери на лечење петоро деце која су на листи чекања, што је Влада Србије прихватила.

Четири дана касније, таблоид Српски телеграф оптужио је Фондацију за превару, преносећи изјаву Јелене Петровић, мајке оболеле Петре Петровић, једне од девојчица из групе којој је новац намењен.

“Шокирани смо! Не треба нам никакав новац. Од краја маја смо са ћерком у болници ‘Сент Џуд’ у Мемфису, где је све бесплатно. Болница је платила чак и авионску карту”, наводно је Јелена Петровић изјавила Српском телеграфу.

Након објављивања текста, огласила се иста жена, овог пута шокирана оним што је прочитала.

“Натписи који су изашли у Српском телеграфу су апсолутно нетачни и чиста лаж. Овом приликом желим да се извиним Фондацији ‘Подржи живот’, јер због агресивности болести нашег детета смо морали да директно из Истанбула дођемо у Америку. Што се тиче Фондације ‘Подржи живот’, имамо сјајну сарадњу и хвала што су били уз нас кад нам је било најтеже. А што се тиче пласирања лажних прича у новинама, биће покренута кривична”, поручује Јелена Петровић.

milan lađević

У Српском телеграфу тврде да је изјава објављена у њиховом листу аутентична. Изјаву главног уредника Српског телеграфа Милана Лађевића преносимо у целости:

“’Српски телеграф’ је претходних дана извештавао о случају малог Душана, коме је хитно била потребна помоћ. Позвали смо све наше читаоце да се укључе у ту акцију, коју је водила фондација ‘Подржи живот’. Кад је објављено да је новац сакупљен и да ће средства која је држава издвојила бити прослеђена на рачуне још пет породица, то јест петоро малишана којима је живот угрожен, покушавали смо да дођемо у контакт са тим породицама како бисмо писали о њиховим случајевима. Тако смо у понедељак дошли и до родитеља мале Петре Петровић. Кад су се јавили, били су изненађани да ће неки новац отићи на њихов рачун и рекли су нам да се они од маја налазе са дететом у болници ‘Сент Џуд’, у којој је лечење бесплатно. С обзиром на то да смо већ имали аферу са продицом Огњановић, сматрали смо да је ово тема од јавног интереса и да о томе треба писати јер није нормално да неко на порталу своје фондације четири месеца сакупља новац за дете које се већ увелико лечи, понављам, бесплатно. Оба родитеља су нам дала изјаву, коју смо у целости пренели. Уредно смо позвали глумца Сергеја Трифуновића, који је новинарку упутио на извесну Катарину Данојлић из фондације, а она потом, даље, на управника Радомира Антоновића, који је рекао да су ‘заборавили да ажурирају сајт!?’. Синоћ око 19.30 новинарку су звали родитељи мале Петре, који су молили да се њихова изјава ипак не објављује јер су их звали из фондације Подржи живот и запретили им да повуку своју реч, пошто ‘ни за њих неће бити добро, док ће, с друге стране, они претрпети велику штету’. С обзиром на то да им је новинарка прочитала њихову изјаву пре објављивања, на коју нису имали примедби, као и то да су синоћ потврдили да је све то тачно, али да ипак скинемо текст, ми на то нисмо пристали. Тако да нема речи о злоупотреби изјаве породице Петровић, већ једноствано нисмо, као они, подлегли претњама и притисцима. Што се тиче новинарке Миљане Лесковац, могу само да кажем да се она није ни чула са породицом, већ колегиница Ана Вушовић Марковић, која годинама прати здравствене теме. Колегиница Лесковац је помагала око текста, звала је представнике фондације ‘Подржи живот’, па је зато потписана заједно са Аном. Но свеједно Сергеј Трифуновић и његови кербери са друштвених мрежа вербално су линчовали Миљану Лесковац, шерујући њене слике уз претеће коментаре и погрдне називе, чак и на основу њеног физичког изгледа. Дан пре тога објавио је бројеве мобилних телефона новинара који су му тражили изјаву. Али то свакако више говори о тој олош-елити и мржњи коју сеју него о било чему другом. Кад су у питању претње тужбом Сергеја Трифуновића, то неће бити први пут. И ми једва чекамо да коначно пресавије табак и на суду докаже да нисмо били у праву. Као и увек, ми за наше тврдње имамо и конкретне доказе, које остављамо за суд. Од писаних трагова до аудио-записа.”

katarina danojlić

У Фондацији „Подржи живот“ одбацују Лађевићеве тврдње. Катарина Данојлић каже да Фондација није имала информације да су се родитељи снашли за лечење јер им то нису јавили, али то, на концу, не прави никакву разлику.

“Ако је већ дете остало овде, а људи су слали поруке или давали неке уплате, Фондација се апсолутно обавезује да ће свако наредно лечење за малу Петру Петровић покривати. Уосталом, треба нагласити још једну ствар – ми немамо подброј у оквиру нашег СМС броја 5757, па самим тим новац иде у један буџет за сву децу. Приоритете коме ће отићи новац одређује наша лекарска комисија”, објашњава Данојлић.

Фондација је до данас помогла лечење укупно 63 деце, и кажу да ће, без обзира на оптужбе, наставити то да чине и даље.

Миодраг Совиљ Н1

 

 

Можда ти се свиди

Оставите коментар

six − 3 =