Почетна » Ако могу Нови Сад и Суботица, може ли и Београд? Видећемо ускоро: На корак смо од нових правила у градском превозу

Ако могу Нови Сад и Суботица, може ли и Београд? Видећемо ускоро: На корак смо од нових правила у градском превозу

од Други Пишу
4 коментари

Велики градови у Србији, попут Новог Сада и Суботице већ годинама користе посебна правила за наплату карата у јавном превозу при уласку путника на предња врата. План је да се то ускоро уради и у Београду.

Током наредног периода биће повећан број контролора, али и измењена процедура уласка и изласка из возила, као и валидације карата.

Како кажу из градске управе, грађани се углавном придржавају тог правила и јавни саобраћај се у овим градовима одвија несметано, али у Београду где аутобусе, трамваје и тролејбусе користи више од 800.000 грађана, ова идеја, иако годинама најављивана, никада није спроведена у дело.

Ипак, да смо сада на корак од реализације рекли су из Секретаријата за јавни превоз и најавили да ће ускоро доћи до померања апарата за оверу карата.

То ће се пре свега десити ради уређења „протока“ путника у возилу и да ће, сходно томе, путници убудуће бити усмеравани да улазе на прва врата код којих су позиционирани апарати за оверу карата, што ће свакако бити највећа промена.

Улаз на једна – излаз на друга врата

– Промена позиције валидатора у једном броју возила јавног превоза путника условиће и промену технологије кретања путника кроз возило, како је то већ најављено у претходном периоду. Путници ће бити усмеравани да улазе на врата на којима се налазе валидатори, а излаз ће бити на другим вратима. Путници ће се кретати кроз возило и на тај начин ће се постићи бржа измена путника (улаз и излаз из возила), а све то ће укупно, уз остале мере, утицати на повећање комфора за путнике у јавном превозу – кажу из овог секретаријата.

Већи број контролора

Најављено је да ће доћи и до помака по питању куповине карата за превоз, а новоосновано јавно комунално предузеће у плану има повећање броја контролора.

– У складу са плановима новог јавног комуналног предузећа које ће се бавити наплатом превозне услуге у јавном превозу путника на територији града Београда, број контролора би требало да буде повећан – наводе из секретаријата за јавни превоз.

Према њиховим речима Град Београд ће у наредном периоду наставити да подржава ЈКП „ГСП Београд“ у модернизацији возног парка из чега се да закључити да би на улицама престонице ускоро могла да се нађу и нова модернија возила.

Проблем превеликог броја путника

Ипак, у претходном периоду није само било проблема око наплате карата, већ су се поједине линије имале велики број путника, међутим, то више није случај.

– Линије градског превоза путника које су имале висок ниво оптерећености (линије које су бележиле већу попуњеност и линије које имају велике измене путника дуж трасе линије) су линије 17, 23, 27, 31, 65, 83 и 95. Укључивање нових возила на компримовани природни гас утицало је на повећање поузданости рада возила ових линија, тако да оне сада бележе задовољавајући ниво оптерећености – навели су из Секретаријата.

 

Блиц/Мондо

Можда ти се свиди

4 коментари

MM јануар 19, 2023 - 10:29

A šta u slucajevima kad jedna od 4 ili 3 vrata ne rade jer se to često dešava? Duže će se zadrzavati autobus na stanici svakako…Da ne pričam o ludacima koji neće da se pomere kad uđu u bus….A vrata za invalidska ili dečija kolica? Subotica i Novi Sad imaju mnogo manje stanovnika i drugaciji je mentalitet naroda…

Понови
Pera Kojot јануар 19, 2023 - 11:18

To u Beograd ne moze ipak su tamo stoku.Njima treba njima ukinuti GSP.Zbog ne placanja karte GSP godisnje posluje milionskim minusom.

Понови
Mija јануар 20, 2023 - 08:17

Aman ljudi, to je nemoguce izvesti u gradu sa ovoliko ljudi i autobusa. Pa u spicu, kada ljudi idu kuci, amo sto ne ispadaju iz autobusa. Trebao bi biti autobus na svaki minut da bi se to sprovelo inace niko nikuda stici nece.

Понови
Vlada јануар 22, 2023 - 09:38

Svim vozačima treba dati procenat od prodaje karata pa će onda to biti druga priča u protivnom neće prodavati karte!

Понови

Оставите коментар