Почетна » Аутобуске окретнице остају без отправника

Аутобуске окретнице остају без отправника

од Други Пишу
0 коментар

Проблем је што се, како наводе возачи, затварају и санитарни чворови у овим објектима. – Теже ће се правдати искакања из реда вожње, нарочито у шпицевима

С неких окретница јавног превоза, попут Цветкове пијаце и Медаковић, како сазнајемо, повлаче се отправници. Проблем је што се, како наводе возачи, тиме затварају и санитарни чворови у овим објектима па бројни шофери неће имати могућност да обаве физиолошке потребе, да се освеже и оперу руке док праве паузу између две вожње.

Шта то у пракси значи? Сликовит пример је линија 309, аутобус који вози од Цветкове пијаце до Калуђерица. Возачи на овом терминусу, после повлачења отправника код „Цветка”, неће имати основне услове, а на окретници у Калуђерици их такође нема.

Према незваничним информацијама, пре овог повлачења отправника с појединих терминуса, више од 35 одсто њих ни до сада није имало отправнике. Због тога су се возачи, који у току паузе морају да се освеже и оду у тоалет, сналазили како су знали и умели, па су у тоалет ишли у кладионице, кафане, продавнице… тамо где у зони терминуса тога уопште и има. Наравно, ако им запослени изађу у сусрет.

Колики је непостојање отправника на окретницама проблем, још јасније је ако се зна да на више линија вожња траје и по сат. Смањивање броја отправника и закључавање просторија на терминусима, које користе и они и возачи, утиче на још један проблем у граду у коме превоз ионако није редован и поуздан, а то је додатно ремећење нередовних полазака. Наиме, како нам је објашњено у незваничном разговору са онима који раде у београдском јавном превозу, један од задатака отправника је и да, када се уоче искакања и поремећаји на линијама, они организују возаче како би се то, колико-толико, „испеглало”.

Највећи проблем, после повлачења отправника с неких терминуса, како кажу наши саговорници, биће у шпицевима, када долази до већих искакања из редова вожње. Сликовито – возач на окретницу дође са 20 минута закашњења због гужве на траси, што аутоматски значи да наредни његов полазак касни. Када је ту отправник, он може да сугерише да одмах возач крене, али када отправника нема, сваки возач по сопственом нахођењу може да одлучи хоће ли правити паузу или ће одмах кренути, осим ако му другачије не јаве из Оперативно-контролног центра када уоче поремећај. Овакве ситуације постају још компликованије када се у обзир узму и инфраструктурни радови на више локација у граду.

У вези с повлачењем отправника с окретница питања смо упутили граду и одговора за сада нема. Али, како за наш лист истиче Драго Тошић, директор Конзорцијум приватних превозника, према уговору, град Београд је у обавези да обезбеди превозницима проходне трасе и окретнице с припадајућим објектима.

– Уколико се затворе објекти, то је јасан знак да град свесно или несвесно додатно отежава рад возачима и тера их из ове бранше, што је супротно уговорној обавези и изјавама челника града у медијима – наглашава Тошић.

Дејан Алексић     Политика

Можда ти се свиди

Оставите коментар