Почетна » Београд добија нове трамваје, али не зна се по којој цени: ГСП расписао тендер за 20 нових возила, али није навео процењену вредност

Београд добија нове трамваје, али не зна се по којој цени: ГСП расписао тендер за 20 нових возила, али није навео процењену вредност

од Други Пишу
0 коментар

ГСП Београд расписао је тендер за набавку 20 нископодних трамваја, а као рок за достављање понуда одређен је 8. децембар ове године.

Иако је реч о набавци која ће бити великог износа, у тендерској документацији није наведена и процењена вредност набавке, истиче еКапија.

Сам будући уговор орочен је на 48 месеци односно на четири године, па се очекује да, као и у случају ранијих набавки возила за потребе јавног превоза, и испорука нових трамваја буде организована у неколико тура.

„Трамваји ће бити зглобна петоделна возила, потпуно нископодни, опремљени микропроцесорским системом за регулацију вуче и кочења, електронским системом за информисање путника, видео надзором, рампом за лица са посебним потребама и клима уређајем у кабини возача и путничком простору“, наводи се у тендерској документацији.

Дужина трамваја без спојница, како се додаје, износи од 29 до 32 метра, а највећа ширина на најширем делу трамваја мора бити у опсегу од 2,20 до 2,40 метара, са ретровизорима и жмигавацима.

„Не сме се изазивати бука која је неприхватљива за околну средину и путнике у трамвају. Нови трамваји треба да буду пројектовани и израђени за животни век од најмање 30 година сигурне и поуздане експлоатације под условима који су описани у наставку. Сматра се да трамваји прелазе око 70.000 километара годишње. Испоручилац ће поднети документовани доказ о способности задовољавања овог захтевА2, прецизира се између осталог у документацији.

Како се додаје, возило мора да буде механички компатибилно, по питању спрезања, са постојећим возилима: ЧКД КТ4, ДÜВАГ са приколицом и ЦАФ, односно са оним трамвајима који су саобраћају на улицама Београда.

Пројектована брзина на прузи у трамвајској мрежи је 50 км/х (изузетно 40 км/х – пруга преко Моста на Ади) на хоризонталним и равним деоницама, наводи се у документацији.

ЦЛС сумња на фаворизовање турског произвођача

Када је у септембру ове године постало јасно да ће се ГСП прилично задужити, Никола Јовановић, директор Центра за локалну самоуправу (ЦЛС) упитао је да ли је разлог за мистериозно задуживање ГСП-а од чак 38 милијарди динара, куповина турских трамваја марке Бозанкаја, подсећа еКапија.

„Да ли је Шапићев шеф кабинета тајно ишао у Турску и тамо преговарао са турским произвођачем трамваја Бозанкаја, без било каквог законског основа и редовне тендерске процедуре“, истакао је тада у јавном писму директор ЦЛС-а.

Трамваји Бозанкаја у Европи користе само у Румунији и не спадају у етаблирану класу трамваја, нити постоји иједан објективни разлог да се они унапред фаворизују, указао је тада Јовановића.

На ову тему реаговали су у септембру и представници београдске опозиције питајући зашто се иде ка оволиком задуживању ГСП-а за куповину нових возила, ако је буџет града „тежак“ чак 1,6 милијарди евра.

Foto: Shutterstock

Екапија/Нова

Можда ти се свиди

Оставите коментар