Осмаци школа у Србији суботу су вредно провели у школским клупама, радећи пробни завршни тест из српског језика као и комнбиновани тест. Иако су их мучили задаци који су имали прегршт текста, понеки задатак из физике, али и проблеми неодштампаних одговора на тесту код једног питања, видно расположенији него јуче, ђаци ОШ „Скадарлија“ из Београда, задовљни су испричали како су ови тестови били лакши од математике.
– Из српског је било напорно то што је било доста задатака са текстом који прво треба да се ишчита, па тек онда да закључимо шта је тачан одговор. Ни то није било тешко, само се доста времена изгуби на таквим задацима – рекла је за „Блиц“ Сара Е. ученица осмог разреда ОШ „Скадарлија“.
Највише их је збунио задатак у коме се тражило да одговоре на питање „Зашто је једна девојчица одбачена од друштва?“.
– Имали смо текст у коме објашњавају да нека девојчица није прихваћена у друштву, и да је уточиште нашла у књигама. Требало је одговоримо зашто а понуђено нам је било: зато што је хладна, зато што је се тако осећа сигурније или, пак, зато што је у књигама нашла мир и спокој. Одговор може да буде било који јер ко зна каква је та девојчица – додаје њена другариа Теодора Т.
Данашњи тестови су за ђаке били лакши од математике
Тест из српског језика је између осталог, према речима осмака, садржао и питања оз области граматике и књижевности. Збунили су се код питања где је требало да одреде значење падежа, а код одређивања стилских фигура већ им је било лакше.
Оно што је ученике код теста из српског језика посебно изненадило јесте то што су, након што су им тестови подељени, приметили да је 20. питање одштампано два пута али да није било понуђених одговора. Наставници су одмах реаговали и накнадно деци одштампали и поделили понуђене одговоре.
Након теста из српског уледила је пауза од пола сата. Ђаци су се окрепили испред школе где су весело чаврљали и размењивали одговоре са претходног теста, а онда су кренули на полагање комбинованог теста који сдржи питања из историје, географије, хемије, физике и биологије.
– Једно питање са комбинованог нас је све насмејало. Објашњено је било да варилац вари и да му једног тренутка у око упада метални делић или варница. Питање је било шта он треба да ради у том тренутку? Да зове лекара, да му колега то извади, да чека да испадне… Па како бисмо ми то могли да знамо, то ваљда зависи од тренутка вероватно ће му колега прво помоћи а онда звати Хитну помоћ – препричавали су углас ђаци испред ОШ „Скадарлија“.
Осмаци кажу да су им пробни тестови били од користи
Физика им је такође, задала проблеме у задатку који се односио на „наелектрисани лењир за који је требало да одговоре да ли је наелектрисан услед магнетне силе или силе трења“. А на питање из географије „колико граница има Србија“ кажу могли су одговорити и затворених очију.
Веселији него јуче, осмаци су нам испричали како су им ови тестови помогли, јер сада имају идеју како ће све то да изгледа на правом завршном тесту. Међутим, имали су један предлог за Министарство просвете.
– Мислимо да би било добро да нам избаце овај комбиновани тест и да уместо тога убаце тест енглеског језика, јер је то нешто што нам је неопходно у даљем школовању – сложни су осмаци.
„Припреме у оквиру школе биће им сасвим довољне“
Директорка Ош „Скадарлија“ Мирјана Слобода рекла је за „Блиц“ да су ђацима организовани припремни часови са предметним наставницима у школи.
– Припремне часове из српског језика и математике имали су током целе године, а после другог полугодишта имаће законских 10 часова за сва три теста. Они знају целу процедуру, упутили смо их и припремили за све, тако да ови пробни тестови користе управо томе да деца осете време од два сата које им је на располагању за сваки тест. Трема је неизбежна али сви заједно се трудимо да им помогнемо да је до мале матуре у јуну превазиђу – објаснила је Мирјана Слобода.
Д.Радисављевић Блиц