После Новог Сада у којем су организоване блокаде сва три моста, студенти неколико факултета у Београду планирају, бар на 15 минута и блокаду Пупиновог моста. Занимљиво, Путеви Србије нису реаговали ни на једну од најава блокада мостова, али су, реагујући на спекулације о могућем изласку демонстраната на Панчевачки мост, објавили узнемирујуће саопштење. Њиме су заправо потврдили да је тај, изузетно фреквентан мост, у озбиљно лошем стању.
Мостови преко Саве на блокаде су навикли. Новина је била блокада Панчевачког моста на дан генералног штрајка. Толика, да је довела до хитног саопштења Путева Србије.
„ЈП Путеви Србије апелује на целокупну јавност и учеснике скупа да такав интензитет динамичког оптерећења није статички проверен, те се не препоручује блокада и окупљање на самој конструкцији моста као и на прилазним конструкцијама. Због оштећења објекта у претходном периоду извршени су хитни радови на подупирању најоштећенијих места и лимитирано саобраћајно оптерећење на 12 тона укупне масе и једино под тим условима мост је проверен и безбедан за употребу“, саопштило је „ЈП Путеви Србије“.
Тако је Панчевац накратко украо славу „колегама“ на Сави. Било је и раније прича о оптерећењу моста, па су камиони преусмерени на Пупинов мост који спаја Земун и Борчу.
Упркос томе, грађевински инжењер Данијел Дашић сматра да учесници скупа нису били у опасности.
„Ако су већ донели одлуку да је ограничен терет на 12 тона по возилу, то у преводу значи 4.400 килограма по осовини, то отприлике значи да би неких 50-60 људи требало да стоје једни другима на глави да би се постигла гранична носивост“, каже Данијел Дашић, грађевински инжењер.
Прави изазов за конструкцију представљају свакодневне гужве на мосту, а у време јутарњег и поподневног шпица, дешава се да колоне возила буквално стоје у месту.
„Сигурно једно десет-петнаест, зависи, да ли је шпиц, да ли се негде загужвало, тако да у принципу јесте гужва.“
„Буде са ове стране према граду, значи од Панчева и Крњаче према Карабурми.“
„Углавном се крећу, споро ал’ се крећу. И тамо и овамо. Некад спорије, некад брже се крећу.“
Путеви Србије за Н1 кажу да се врше редовне процедуре одржавања моста, као и да се сваких пет година спроводе специјални прегледи, од којих је последњи био 2020. Објашњавају да је израђен Идејни пројекат за рушење и изградњу прилазних конструкција од Богословије до Панчевачког моста. Радови ће трајати између годину и по и две године, а чека се грађевинска дозвола.
Дашић објашњава да је мост у сличном стању као и Газела пре реконструкције 2011. године.
„По мени, колико сам ја успео да видим, проблематичне су ивице моста, јер ту су ти метални наставци са неким анкерима који служе да обезбеде пролаз за, претпостављам, пешаке. Ту би требало обратити мало рачуна, иначе средина моста, носећи главни стубови су у сасвим нормалном стању за оно што одликује нашу инфраструктуру“, наводи Данијел Дашић, грађевински инжењер.
Било би лепо и када би Панчевац дочекао исту судбину као 14 година раније Газела, па да упозорења о лошем стању моста више не буде.
Foto Printskrin
Милош Зекић Н1