Драстичне новчане казне за оне „прекршаје који нас највише боле“: Ево какве промене доноси нови закон о саобраћају

1709808845-udes-saobracaj-1024x576

Владан Николић, помоћник начелника Управе саобраћајне полиције, каже да је човек и даље доминантан фактор несрећа, у којима је погинуло 14 људи само прошле седмице. Наводи које ће санкције бити драстично пооштрене новим законом, чија је израда у току. Поводом полемике у јавности о паник-тастеру, Николић објашњава да то није стандард у Србији, али да јесте функционална опција и да је нова технологија ушла у стратегију безбедности саобраћаја.

Од почетка године на путевима у Србији страдало је више од 400 људи. Пре две ноћи, у две саобраћајне несреће, три особе су изгубиле живот, од којих једно дете. У протеклој седмици погинуло је 14 људи, а више од 40 је задобило тешке телесне повреде, док је велики број и с лаким повредама. Тешке несреће су се последњих дана догодиле код Лаћарка, Баточине, Руме, Чачка, преноси РТС.

Многи немају зимску опрему, иако је последњи дан новембра
Николић истиче да су узроци саобраћајних несрећа и незгода разни, али да је човек најдоминантнији фактор, и наводи проблеме са брзином, алкохолом, као и неспремност за зимске услове.

„Нажалост, многи и даље немају зимску опрему“, указује Николић.

Ове године, погинуло је 23 лица мање него прошле године, наводи Николић и истиче да су добре прилике да се година заврши са мање од 500 погинулих, први пут после дужег времена.

Нови закон – новчане казне биће драстичне
Посебно наглашава да ће се доношењем новог закона о безбедности саобраћаја, пооштрити и санкције за оне који угрожавају себе и друге. Додаје да је у току израда нацрта тог закона.

Најављује да ће новчане казне бити драстичне, а посебно према учиниоцима, како каже, оних прекршаја који нас највише боле, оних који највише утичу на страдање.

„На пример, рецимо, деца. Ја нећу сада говорити конкретно, јер то не би било у реду према основним члановима радне групе, али вишеструко ће бити већа казна за непрописно превожење детета у аутомобилу. Или, рецимо, предложићемо нулту толеранцију на алкохол у случају да превозите децу. Генерално ћемо се бавити свим оним што нас највише боли, па тако, рецимо, и појасом. Казна за појас ће бити вишеструко већа. У сваком случају покушаћемо да управљамо безбедношћу саобраћаја и тим почетним кораком, а то је доношење правног оквира“, указује помоћник начелника Управе саобраћајне полиције.

Паник тастер – опција или обавеза
После тешке несреће код Овчарско-кабарске клисуре, у јавности се полемише о паник тастеру и хитном позиву. Николић прецизира да паник тастер није стандард у Србији, није део важећег протокола о јављању и обавештавању о саобраћајним незгодама.

То је, објашњава, функционална опција возила. Код савремених возила постоји могућност активирања паник тастера у случају саобраћајне незгоде или његове самоактивације уколико он препозна нагло успорење, удар и слично. Сам се пали.

„Ових дана је о томе било много говора, много се причало на ту тему, иако смо у овом конкретном случају имали СОС позив са телефона модерне генерације, који такође има ту опцију. То је позив који иде ка хитним службама, у овом конкретном случају је ишао ка Хитној помоћи. У сваком случају то су неке савремене технологије, то је пред нама и то је ушло у нашу стратегију безбедности саобраћаја, тако да ћемо у наредном периоду сигурно много више знати о томе и усвојити те нове технологије“, појашњава Николић.

Foto:arhiva Nova.rs; shutterstock

Ртс/Нова

Аутор: