Вишемесечно чекање кандидата на полагање, лоша обука па чак и непотребна обука за неке категорије, неоправдана затварања ауто-школа, одузимање права на рад инструкторима и испитивачима су разлог за ново „дизање гласа“ ауто-школа, које су, пишу „Вечерење новости“, претходних година неколико пута протестима на улицама највећих градова Србије покушавали да се изборе за своје циљеве.
– Нама је стварно догорело до ноката. Ми морамо да покренемо рад ауто-школа и да вратимо обуку у нормалне воде без страха да ћемо остати без посла. Важно је и да скратимо време чекања кандидата као и да побољшамо квалитет обуке – каже за „Новости“ Младен Рашета испред Привредне коморе ауто-школа Србије.
„Морају озбиљно да нас схвате“
Он тврди да су проблеми бројни, али лако решиви кад би било слуха код надлежних. Зато су, кажу у овој комори, одлучили и да упуте допис министарки саобраћаја Зорани Михајловић и да затражи хитан пријем.
– Једина је могућност да нас неко озбиљно схвати и пристане да се измени постојећи закон о саобраћају Србије – објашњава Рашета и додаје „Али ту настаје проблем јер су наши представници избачени из радне групе која ради на новом ЗОБС. Уместо студиозног рада опет ћемо добити збрда-здола скрпљен ЗОБС који ће бити пун нелогичности“.
Рашета каже да са добро припремљеним ЗОБС не би само решили положај и регулисали рад ауто-школа у Србији већ би се отклониле и грешке у дефинисању правила саобраћаја, у дефинисању категорија возила, грешке због којих многи власници не могу да возе своје мопеде и слично.
– Ми свакако не желимо да прекидамо рад и протестујемо на улицама, али све иде у том правцу. Људи су огорчени, уплашени за своју егзистенцију и тренутно не виде излаз. Зато је врло могуће да ћемо се ускоро поново наћи на улицама Београда – каже Рашета.
У постојећем ЗОБС, 48 чланова односи се на ауто-школе
– Проблеми настају због великог броја лоших одредаба. Тако, на пример, члан 307 дозвољава да се ауто-школе затварају и због грешака на које одговорна лица нису могла да утичу, или те грешке нису никог оштетиле што је невероватан нонсенс – објашњава Рашета.
Проблематичне су и одредбе по којима инструктор који ван радног времена начини саобраћајни прекршај добије забрану рада у АШ две године, али и одредбе о испитивачима које су и довеле до тога да се на полагање испита чека и по неколико месеци.