Почетна » Деру народ рекламним СМС порукама

Деру народ рекламним СМС порукама

од admin
0 коментар

Новости истражују: Какве се све замке крију иза разноразних сервиса које стижу на мобилни телефон? Пријаве могу да увећају рачуне за неколико пута. Коштају и „бесплатне“ одјаве

РЕКЛАМНЕ СМС поруке или одјава од њих може да увећа рачун за мобилни телефон за неколико стотина, па чак и хиљада динара. Довољно је да у салону намештаја, продавници обуће или беле технике оставите број мобилног телефона како бисте се договорили око испоруке робе. Постоји опасност да вам од тог трговца почну стизати маркетиншке поруке. Покушај одјаве може да кошта чак 150 динара.

Преварама на мобилној мрежи ту није крај. Чак и безазлене услуге попут пријаве на хороскоп, разних вести или временске прогнозе могу и те како да „ударе“ по џепу просечног корисника мобилног телефона. Рекламација оператеру чију мрежу користимо обично буде без резултата, јер телекомуникационе компаније, практично, само посредују у пружању ових „услуга са додатном вредношћу“, односно ВАС, како се називају. А лако се препознају: овакве поруке, по правилу, пристижу са бројева који садрже четири цифре, а цена им, често, премашује стотину динара.

Један наш читалац тврди да се никада није пријавио ни на један сервис, али да су му наплаћивали ВАС поруке. Други каже да су му наплаћене и поруке за бесплатну одјаву.

– Сервиси који спадају у такозване услуге са додатном вредношћу, креирани су и у власништву треће стране која пружа ову услугу – речено је „Новостима“ у „Вип мобајлу“. – Неки од њих су СМС паркинг, гласања у разноврсним квизовима, чет сервиси, игрице, хороскоп, кладионице и слично. Како би се претплата остварила, корисници морају да се пријаве на сервис и прихвате услове коришћења.

У овој компанији наводе да „Вип мобајл“ само обезбеђује техничку могућност да корисници могу да користе услуге са додатном вредношћу, које могу да буду реализоване на различите начине, а које дефинише фирма која је пружалац услуге (такозвани оператор услуге), најчешће путем СМС поруке:

– Сваки оператор ових услуга мора да има дозволу од РАТЕЛ-а, која, између осталог, одређује и њихову одговорност за саму услугу. Цену сервиса, односно услуге према кориснику, одређује сам оператор услуге.

Овде је, практично, реч о сервисима који нису у власништву мобилног оператера, али се наплаћују преко рачуна за телефон.

– Након пријаве на било који од сервиса, корисник добија СМС поруку са потврдом, ценом као и начином одјаве – објашњавају у „Теленору“. – Накнадна провера није могућа али је у сарадњи са корисничком подршком „Теленора“ и контент провајдера могуће утврдити да ли је пријављен.

НАПЛАТА ДО ОДЈАВЕ

У услуге са додатом вредношћу спадају услуге које осим основне цене СМС поруке имају и додату цену: наплата паркинга, куповина игрица, мелодија, сличица, пријаве за добијање различитих информација као што су разне вести, временска прогноза, лото…

– Приликом пријаве на неку од ових услуга корисник добија информацију у СМС поруци колико кошта та услуга и како може да се одјави. Након пријаве да добија игрице, провајдер кориснику шаље по одређеној динамици (свака три или седам дана) линк за преузимање те игрице све док се корисник не одјави – објашњавају у „Телекому Србија“.

МОГУЋА БЛОКАДА   Оператори наводе да постоји могућност блокаде пријема порука са додатном вредношћу. Једноставним позивом корисничког центра у својој мрежи, могуће је блокирати свој број телефона за пријем оваквих врста порука.

Д. И. КРАСИЋ    Новости

Можда ти се свиди

Оставите коментар