Почетна » КАКО НАС ВАРАЈУ Када би све радње у Србији урадиле ово што и немачки ланац продавница, рафови би остали ПОЛУПРАЗНИ

КАКО НАС ВАРАЈУ Када би све радње у Србији урадиле ово што и немачки ланац продавница, рафови би остали ПОЛУПРАЗНИ

од admin
0 коментар

Када би радње у Србији из продаје склањале производе којима је грамажа смањена а цена остала иста, рафови би били полупразни.

А управо то је недавно урадио један немачки ланац продавница који послује и у Србији. Уклонио је познату марку пасте за зубе с полица само зато што је туба без најаве постала мања а цена остала иста. Простор за пасте у тим продавницама сада је празан, а уместо њих стоји обавештење: „Иста цена са мање садржаја. Због тога смо их уклонили“.

Чоколада на дијети

Када би се маркети у Србији држали овог принципа, празни би били рафови са чоколадама, тестенинама, млечним производима, смрзнутим поврћем, супама у кесицама, грицкалицама, кексом, али и бројним другим производима којима је у последње две, три године смањена грамажа а цена остала иста, или чак постала и већа. Већина чоколада одавно нема сто грама. Њихова тежина је прво пала на 90 грама, па је смањена за још 10 грама, а сада све чешће може да се нађе и табла од 75 грама. Изгледа исто, само су коцкице тање, али је проблем што то приметимо тек када је отворимо. Павлака је са 200 милилитара ослабила на 180, супа из кесице већ дуго није довољна за четири тањира, а у продаји могу да се нађу и паковања папирних марамица са девет уместо десет комада.

– Реч је о класичном маркетиншком трику где се у потпуно истој амбалажи, истог облика, с истом ценом, чак неки пут и већом, продаје производ који је до јуче имао већу грамажу – каже Горан Паповић, председник Националне организације потрошача.

На тај начин роба поскупљује пред нашим очима, а ми то не примећујемо јер произвођачи рачунају на то да већину ствари потрошачи купују по навици и не проверавају декларације, а сама амбалажа изгледа у детаљ исто као што је изгледала пре него што је тежина производа смањена.

Обмана потрошача

У удружењима потрошача слажу се да је у питању обмана потрошача, али у Министарству трговине, с друге стране, кажу да ако је производ правилно декларисан и ако на омоту стоји колико грама производ има прекршај не постоји.

Ипак, ако мало боље погледамо, видећемо да су преко ноћи кутије муслија постале уже, број крекера у паковању се смањио, као и број листића у ролни тоалет-папира. Дно тегле је издигнуто како би у њу стало мање садржаја, у кесицама са грицкалицама има све више ваздуха, чаше за јогурт и павлаку су ниже и уже, коцкице чоколаде тање, а смрзнуто поврће и тестенина не теже више пола килограма, него 100 грама мање.

Нема стандарда за паковање
Промена количине производа у паковању омогућена је 2009. Тада је у Европској унији донета директива којом су укинути ранији прописи о обавезним стандардним паковањима. Произвођачи су ту промену једва дочекали.

Горица Авалић    Блиц

Можда ти се свиди

Оставите коментар