Почетна » „Феноменална“ вест о повратку воза за Панчево заправо је једно велико и скупо разочарање

„Феноменална“ вест о повратку воза за Панчево заправо је једно велико и скупо разочарање

од Други Пишу
0 коментар

Воз из Панчева до Београда почео је да саобраћа прошле недеље, након што су се Панчевци побунили због папрених цена аутобуских карата јединог превозника Пантранспорта. Након више од десет година без воза, прерано радовање се убрзо претворило у још једно разочарање. „Панвоз“ се није прославио, а није ни понудио Панчевцима решење за њихове муке, већ се више чини да се он покренуо тек да би „ућуткао“ незадовољне грађане.

Панчевци већ година муче муку са превозом до Београда, а воз не саобраћа директно од 2010. године. Упркос бројним петицијама да се врати воз, као и недавним протестима због високих цена аутобуских карата, Панчевцима је превоз и даље један од горућих проблема.

Када су се грађани побунили, појавила се реч о враћању воза Панчево-Београд, као и да се у прошлости то није догодило због „кочења“ од стране града Панчева.

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић је свечано најавио воз који је кренуо 4. јануара, али је и грађанима „поклонио“ бесплатно путовање до Божића.

Једна од сигурно ретких прилика у чему се сви Панчевци слажу са Весићем јесте да је досадашња цена превозника „Пантранспорт“, како је министар рекао, „безобразлук и за тржишну инспекцију“.

Житељи града, који се налази тик до Београда, понадали су се да је терору јединог превозника крај, али воз није много поправио ситуацију.

Само из редоследа вожње јавност може увидети на колико нивоа је увођење воза „проблематично“.

Ученици, студенти, радници, пензионери – енорман број путника дневно иде из Панчева у престоницу. Сваки аутобус је крцат, гужва је констатна и свакодневна.

Три поласка ујутру, са последњим у 07:40 часова се не чине обећавајућим. Сви студенти из Панчева путују за Београд, њихове потребе, као ни радно време грађана се не могу уклопити у три термина ујутру.

Такође, три термина су грађанима понуђена и поподне. Уколико радите до касно – жалим случај, немате среће. Последњи полазак из Београда је у 17:52 часова.

Али, то није све. Воз не иде викендом.

Да би железничка линија Панчево-Београд била исплатива и одржива потребна је заинтересованост путника. Али, све тренутне околности указују на демотивисање грађана да се одлуче за воз, а самим тиме се и смањује могућност за његовим побољшањем.

Још увек није крај критикама овог „новог“ воза, који је пре више од 10 година саобраћао и ишао чешће и представљао једно од главних средстава превоза Панчеваца.

Карта у једном смеру је 150 динара. Не можете купити повратну карту, а дневно морате издвојити 300 динара до Београда. Док студенти за повратну аутобуску карту треба да издвоје 400 динара, а без попуста је она још скупља.

Ипак, уколико радите на Новом Београду или негде даље од ужег центра, поново немате среће. Овај воз је „скраћен“ и иде само до Панчевачког моста. Није познато из којих разлога и да ли се пруге у међувремену „загубила“ даље од моста.

У међувремену, након побуне грађана због честог скакања цена аутобуских карата Панчево-Београд, које је превозник „смањио“ за студенте, поскупљења су и даље ту. Превозник „Пантранспорт“ је повећао цену за градски саобраћај и карта да се превезете из једног панчевачког насеља у друго износи 110 динара, скупље него у престоници.

Месечна карта за студенте да иду у Београд износи 3.990 динара без перонске карте, а упркос нади да ће воз олакшати, грађани су још увек осуђени на бахатост приватника.

Уколико би се увео редован воз, са разумном ценом, бенефити би били вишеструки. Смањила би се гужва у саобраћају што само по себи ужива много предности, укључујући и еколошке, поштедео би се новчаник грађана, као и време које дневно проводе у путу.

Још једна од нелогичности је цена воза који иде из Вршца и стаје на неке од железничких станица у Панчеву. Овај воз је јефтинији од „Панвоза“, иако је рута пута дужа.

Министар Горан Весић је најавио да раде са Србијавозом на томе да цене за ђаке и студенте буду ниже, али није познато да ли ће се то десити и када. Портал Нова.рс је упутио питања Србијавозу и питали смо на основу чега су одређени овакви термини полазака, као и цена карте. До објављивања овог текста нисмо добили одговоре.

Софија Богосављев    Нова

Можда ти се свиди

Оставите коментар