Седам месеци после обележавања почетка Првог светског рата Министарство одбране платило је 7,5 милиона динара за рекламни материјал којим ће да обележи тај датум.
Каснило се и због оклевања министра
Свих 25.000 значака и исто толико роковника и другог рекламног материјала, са логом јубилеја обележеног 2014, купљено је 30. децембра, претпоследњег дана године у којој се обележава јубилеј, а испоручени су 2015.
Новац грађана Србије даје се у тренутку када војна опрема због недостатка резервних делова више служи за украс него за борбену готовост. У набавци тих украса за ревере и роковника касни се због неодлучности министра одбране Братислава Гашића и врха Војске да изаберу идејно решење за лого манифестације која је прошле године обележена у целом свету. Наши званичници окитиће се ретроактивно.
Министарство потврдило набавку
Из Министарства одбране потврдили су сазнања „Блица“:
– За израду 25.000 значака изабрано је предузеће “Алвето” са најнижом понуђеном ценом. Одлука је од 23. децембра 2014, а уговор је реализован 20. фебруара 2015. године. На крају године је јер је Влада Србије у трећем кварталу пребацила средства Министарству одбране. Промотивни материјал са логом Првог светског рата додељен је компанији “Одри принт” из Ваљева, а уговор је закључен 12. фебруара 2015.
Извор “Блица” из Министарства одбране каже да ће се ретроактивно можда и утврдити ко је донео одлуку за бацање пара на рекламни материјал.
– Наша војна опрема више је музејски експонат и због тога су ове јавне набавке изазвале велико незадовољство у војсци, посебно после несреће са војним хеликоптером. Људи нам гину, а ми купујемо значке. Војска нема најобичнији читач црне кутије, да утврди шта се дешавало у кабини приликом несреће хеликоптера, него га позајмљује од Македонаца – резигнирано објашњава високи званичник у Министарству одбране.
Ово је само кулминација неодговорности око приоритета за трошење пара. Исто питање поставља и војни аналитичар Александар Радић, који не спори да војска треба да обележи јубилеј.
– Питање је да ли је неко мешетарио око набавки и да ли је новац могао паметније да се потроши – каже Радић.
Слађана Вукашиновић Блиц