Након што је управа Града и београдског саобраћајног предузећа на десетине линија недавно препустила приватним превозницима, под изговором да ГСП више нема капацитета да их држи све, те да је сада њихов број оптимизован, тренутно се догађа апсурдна ситуација.
Приватници немају довољан број возача да испрате све нове линије, па возачи запослени у ГСП Београд попуњавају њихова радна места.
Због тога су путници претходних пар недеља могли на својој кожи да осете стална кашњења, гужве и укидање појединих полазака.
На то да конзорцијум Бг бус, чији је главни носилац посла приватни превозник „Ц&ЛЦ Гроуп“, са којим је град недавно закључио уговор о приватно-јавном партнерству, не поштује преузете обавезе, указали су недавно и синдикати ГСП-а.
Синдикати „Центар“, „Правда“, „Слога“ и Синдикат запослених у јавном превозу тврде да у овом моменту конзорцијуму „БГ бус превоз“ недостаје најмање 145 возача како би испунио обавезе из јавног уговора.
„Због тога на линијама као што су 70, 91, 94, 511, 551 и 534 грађани остају ускраћени за десетине неостварених полазака према важећем реду вожње, а на бројним линијама се не остварују први јутарњи поласци, тако да суграђани из Ресника, Миљаковца, Остружнице, Сремчице и Велике Моштанице, што су насеља које опслужују ове линије, не могу да се поуздају у сатницу полазака која је у званичном реду вожње“, навели су синдикати у недавном саопштењу.
Иван Банковић из синдиката “Центар” каже за Данас да примопредаја линија још није завршена, а да је тренутно ситуација око распореда возача толико “хаотична, да сличну не памти”.
– Преузимање није рађено по потезима, него дословно од данас до сутра. Распоред возача се направи за одређени временски период, а онда се јаве из Секретаријата за јавни превоз и кажу: од сутра ви предајете ту линију, а привремено преузимате ту линију…Дошли смо до тога да на линијама које је преузео нови конзорцијум, ГСП ради као испомоћ, због чега је катастрофално стање последњих пар недеља. Највише је настрадала линија 94, која није имала првих јутарњих полазака, људи су каснили на посао…, прича Банковић и додаје да је иронија да ГСП, за који је и сам градоначелник рекао да нема капацитета, “крпи рупе” приватницима, док све то плаћају грађани.
Синдикати су због наведеног хитно позвали в. д. секретара за јавни саобрај Радована Кремића, да хитно спроведу контролу реализације реда вожње на овим линијама, као и да утврде како је могуће да приватни превозник добије нове линије за које није обезбедио довољан број возача који ће управљати тим аутобусима“, поручују они.
Ситуација се, како наглашавају синдикати, погоршава из дана у дан, а све то ГСП-у ствара додатне трошкове.
“Са једне стране ГСП-у су одузете бројне линије и многи возачи немају редован распоред рада и свакодневно ангажовање, а са друге стране приватни превозници нису у стању да испуне елементарне обавезе из јавног уговора, због чега свакодневно пристижу бројне притужбе грађана који су с правом врло незадовољни”, објашњавају из ова четири синдиката и питају да ли ће носилац посла бити санкционисан због неизвршавања десетине полазака сваког дана, због чега грађани трпе, а када им возило коначно и наиђе након дужег времена, у њему је огромна гужва.
ГСП остаје са мање од 40 линија
Када говоримо о томе колико је линија заправо остало ГСП-у, као јавном градском предузећу, ситуација се мења из дана у дан, објашњава Банковић.
– Према тренутном пресеку, ГСП ради на 42 аутобуске и минибус линије, не рачунајући линије на којима смо сада испомоћ. Приватни превозници у овом моменту имају више од 80 линија. Када све буде завршило, ГСП ће остати са мање од 40 линија, мада постоји могућност увођења нових линија, као што је 93, која ће возити поред нове БАС станице и преко моста Газела, а коју сви са нестрпљењем очекујемо. Ипак, и њено увођење кочи оваква ситуација са приватницима., наводи саговорник Данаса, Иван Банковић.
Foto: Beta/Milan Timotić