Почетна » ГУБИТАК ГСП МИЛИЈАРДУ И ПО ДИНАРА: Дужни добављачима, комуналним предузећима, па и запосленима

ГУБИТАК ГСП МИЛИЈАРДУ И ПО ДИНАРА: Дужни добављачима, комуналним предузећима, па и запосленима

од Други Пишу
0 коментар

МНОГО се радило, а мало зарадило – најкраћи је опис пословних резултата Градског саобраћајног предузећа „Београд“ (ГСПБ) за прошлу годину.

Финансијски проблеми са којима ова градска фирма одавно кубури довели су до великих дуговања добављачима, комуналним предузећима, чак и за новчане награде радницима који су славили јубиларне године стажа. Када се подвукла црта, реализовани ниво прихода и расхода за 2021. годину показао је губитак у ГСП у износу од 1,53 милијарде динара. То је више од планираног губитка за 620,46 милиона динара, односно 68 одсто.

Ови подаци наведени су у Ребалансу програма пословања ГСП за 2022. годину, који ће бити пред престоничким одборницима на седници у уторак. Ребаланс пословања ГСП предвиђа и корекције финансијског плана. Повећање цене по пређеном километру, коју су приватни превозници добили почетком септембра, одобрено је и ГСП, за шта ће Град издвојити 513 милиона динара. С обзиром на непрекидну инфлацију и цене енергената, за градске линије предвиђено је повећање од 18,81 одсто, а за приградске 16,22 одсто.

Планирано је и смањење капиталних субвенције за укупно 174 милиона динара. То је постигнуто тако што је умањена рата коју ГСП плаћа Европској банци за обнову и развој, а такође је смањен износ на име финансијског лизинга за куповину 10 аутобуса.

Предузеће које је жила куцавица целог града и које сваког дана користи деетине хиљада суграђана, постало је неликвидно јер остварене радне учинке у прошлој години нису пратили адекватни финансијски резултати.

– Последице пандемије осећале су се и током 2021, те је новонастала економска ситуација утицала на висину укупних расхода предузећа – стоји у документацији. – Сходно томе, ГСП је од Града добио финансијску подршку кроз субвенције. Кашњење у измиривању обавеза према добављачима резултује тиме да они све чешће своја потраживања наплаћују судским путем. То увећава наше укупне расходе због затезних камата и трошкова судских спорова. Тако се наше предузеће доводи у још тежу финансијску ситуацију.

Како би превазишао ове потешкоће, ГСП користи краткорочне кредите, позајмице од комуналних предузећа, те спроводи рационализацију како би умањио трошкове пословања.

– Значајну подршку у обезбеђивању финансијских средстава и налажењу решења за тренутну ситуацију предузеће има од оснивача, који обезбеђује део средстава кроз субвенције, средства за плаћање рата инвестиционог кредита ЕБРД у планираним износима и у значајним финансијским средствима за набавку нових возила.

НОВЕ ЦЕНЕ ПО ПРЕЂЕНОМ КИЛОМЕТРУ

НОВЕ цене по пређеном километру за градске линије износе 220,66 динара за соло аутобус, 264,79 динара по километру за зглобни, а минибус добија 166,14 динара по километру. Када су у питању приградске линије, соло аутобус плаћаће се 171,92 динара по пређеном километру, а зглобни 206,30 динара.

С. Видачковић   Новости

Можда ти се свиди

Оставите коментар