Завршена је хуманитарна акција Матура за све, којом је двадесетак нишких средњошколаца желело и успело да обезбеди двоструку корист. Они који су ове недеље излицитирали гардеробу на њиховим страницама, добили су могућност да се јефтино а добро обуку за матуру. С друге стране, новац од продаје, иначе дониране гардеробе, аутоматски одлази у хуманитарне сврхе. Наставница Марија Вељковић Милојковић из ЕТШ „Мија Станимировић“ каже да је прикупљено 60.000 динара за лечење 12 деце, и да је ове године сума дупло увећана у односу на прошлу.
Додаје да би волела да каже да је овај вид активизма нешто што краси целу генерацију, „имамо дивну децу са дивним идејама и са пуно ентузијазма, али, ипак негде примећујем да већина ученика мислим да није таква, да је много у неком виртуалном свету и да дефинитивно много треба радити на томе да код њих пробудимо то неко ангажовање у заједници, да просто буду свесни да они треба да мењају свет који их чека, у ком ће да живе“.
Додаје да су ђаци остајали у школи, радећи на овом пројекту, и две смене, „и ништа им то није проблематично кад верују у оно за шта се ангажују, али конкретно, што се ове акције тиче, двадесетак ученика је било укључено, тако да, имајући у виду да је ово била ваннаставна активност, могу да кажем да је ово масовна кација у односу на неке друге“.
Каже и да мисли да је од прикупљене суме „много важније то да смо много више људи пробудили да учествују, да се јаве, да донирају, и заиста имамо још много донација које нисмо успели да прикажемо, али свакако планирамо и следеће године чекају своју прилику“.
„Ово што смо овог пута приказали, преко 100 лицитација је било, негде око 60 одсто успешних. Тако да сматрамо да је то много боље него прошле године, али очекујемо да ће следеће бити још боље“, навела је.
Једну од хаљина поклонила је и супруга покојног кантаутора Ђорђа Балашевића, Оливера, са личном поруком. Та хаљина је продата за 4.000 динара и била је једна од скупљих, према речима наставнице.
Упитана да ли су деца превазишла одбојност према куповини половне гардеробе, она каже да деца која су иницирала ову акцију „сигурно сматрају да је то нешто што више није важно“.
„Сами су послали ту поруку да они треба да буду марка, а не да их карактерише одећа коју носе. Е сад, ипак мислим да ми сви који радимо са децом, медији, дефинитивно морамо ту слику да мало исправимо и да некако то постане масовније, јер ипак мислим да утицај пре свега друштвених мрежа вуче мало на ону другу страну. Да, ко ће боље, ко ће скупље, ко ће… И треба се борити против тога свакако. Ево, ми се трудимо“, поручила је наставница.
Foto N1