Када ће изградња нове аутобуске станице у новобеоградском Блоку 42 бити завршена и даље није познато, јер до сада је пробијено неколико рокова. Последњи рок било је пролеће ове године, али од тада, радови нису напредовали. Према последњим најавама, чекаћемо је до 2024. године.
На градилишту само један „радник“, онај који га чува. Машине паркиране, радови једва да се виде од траве. А према последњем обећању, већ сада је на тој станици требало да буде путника.
„Пројекат нове аутобуске станице је потпуни дебакл. Као што знате, уговор је потписан још 2017. године. Рокови су били за завршетак радова крај 2019. па 2020. па пролеће ове године. Нови градоначелник је помињао да ће се све знати или бити готово пред реализацијом ове године на јесен“, каже Никола Јовановић из ЦЛС.
„Ми ћемо то покушати да решимо у најскоријем периоду, да видимо који су услови да би ми то преузели од БАС, да им се исплате ти трошкови које су имали. Они нису испунили услове уговора које су морали када су добили парцелу, да ми то завршимо са Владом Србије“, рекао је градоначелник Шапић 29. јуна ове године.
„Чак је нова градска власт ове године смањила буџет за аутобуску станицу за 103 милиона динара. Ја просто морам да их питам овако јавно: Како вас бре није срамота?“, питао је.
Срамоте нема, јер је према речима градоначелника, крив БАС, чији су се радници недавно и бунили, али због осталих проблема.
„Не знамо апсолутно шта ће се дешавати са радницима београдске аутобуске станице, тако да смо за сада још увек у неизвесности. Мада покушавамо незванично да сазнамо пошто немамо састанке, руководство се већ годину дана не оглашава. А ни господин Шапић, иако су његови подрешени неколико пута уписивали наше захтеве за састанак“, каже радник БАС Слободан Коврлија.
А одговоре на питања није добила ни наша телевизија. Иста питања послата су и БАС-у и граду, између осталог зашто радови на станици стоје већ месецима.
„Последња информација коју ми имамо, то је једина званична и валидна, пошто ми грађевинску дозволу добијамо у деловима, да је за други део радова потребно 49 и по милиона евра, а првобитна цена је била 24. До сада је БАС, наводно, утрошио 17 милиона евра, али ће синдикат да унајми вештака, јер мислимо да је за тај износ требало много више да се уради на оном простору“, каже Коврлија.
Нова станица би према некој првобитној замисли, имала 42 одлазна и 20 долазних перона, као и 18 перона за туристичке аутобусе. Међутим, према речима саобраћајног инжењера Драгомира Лукића, да би се станица завршила неопходно је пронаћи новог извођача.
„И ако нађу способног извођача и ако то све буде у реду са дозволама и свим осталим папирима, ја мислим да би то могло да буде готово за две године“, каже Драгомир Лукић, саобраћајни инжењер.
А грађани управо толико слушају обећања о датумима отварања нове станице.
„Та обећања су у функцији дневно политичких догађаја и обично се обећања дају пред изборе и онда народ наравно верује ономе што чује, што види, што прочита. И онда одлучи онако како је одлучио. Међутим, обећање није испуњено и сад смо дошли у ситуацију да се помера на 2024. годину“, каже Лукић.
Пре неколико месеци Београдска аутобуска станица прихватила је споразумни раскид уговора, па ће наставак радова град преузети на себе, што је градоначелник и најавио. Међутим, машине и даље стоје угашене.
„БАС се показао као лош партнер, сада смо већ у октобру 2022. године, апсолутно се ништа није урадило, нема новог предлога за аутобуску станицу, све стоји“, каже Јовановић.
„Овде треба још најмање 10 милиона евра да би се ова станица, да би била у функцији онако како је пројектом предвиђено. тамо има огроман број перона. Мене само изненађује да они који су водили рачуна о изградњи, нису радили по сегментима, рецимо 10 долазних, 20 одлазних, па да крену и успут да настављају радове. Онај број перона који је планиран је огроман број за Београд у овом тренутку“, каже Лукић.
Да је станица “камен око врата” граду Шапић је неретко понављао након што је дошао на место првог човека престонице. А последњим ребалансом буџета за њену градњу издвојено је 22 милиона и 500 хиљада динара, односно око 192 хиљаде евра.
Марија Комазец Нова рс.Н1