Портал Нова.рс почетком октобра открио је нову корупционашку аферу која је потресла институт Винча. Наиме, судећи по документацији и доступним огласима, ова установа је на тендеру са само једним понуђачем, за потребе превоза својих запослених, купила аутобус за 24.000 евра, иако је на тржишту било далеко јефтинијих. Руководство Института је негирало постојање било каквог проблема око набавке, али је директорка Снежана Пајовић према сазнањима Нове одложила седницу на којој је требало да се расправља и о њеном раду.
Само један дан након што је текст објављен на нашем порталу, одложена је седница Научног већа на којој је, између осталог, требало и да се расправља о раду директорке Снежане Пајовић.
У образложењу одлуке о одлагању седнице, у коју смо имали увид, наводи се да су разлог „ванредне околности“, због којих је дошло до „угрожавања професионалног интегритета и кредибилитета института“.
Додаје се и да се ради на утврђивању идентитета НН лица која су нарушила углед руководства института.
Осим тога, донета је одлука о именовању лица овлашћеног за пријем информације и вођење поступка у вези са узбуњивањем.
Подсетимо, како је Нова.рс писала, руководство Института Винча набавило је аутобус за превоз запослених по цени од чак 24.000 евра од фирме која је аутобус исте марке и истог годишта продавала за свега 4.000 евра.
Имајући то у виду, поставља се питање ко је узео разлику од 20.000 евра?
На питање Нове због чега је купљен аутобус по цени од 24.000 евра иако је тржишна вредност значајно нижа, из Института су одговорили писаним саопштењем које је потписао Горан Живковић, помоћник директора Института Винча.
У њему су навели да је први позив за куповину аутобуса пропао, а да је други поново расписан 13.05. 2022.
„Критеријум је био најнижа понуђена цена. На позив се јавила само једна фирма, Бамирон БГ Д.О.О Београд, са понудом од 2.400.000 РСД без ПДВ‐а за аутобус марке Волво ЛОКАЛО Б7Р, стар 10 година и са пређених 630.000 км“, стоји у саопштењу.
Наводе и да се такав аутобус може купити за 120.000 до 150.000 динара, а да је оглас у коме се наводи цена од 4.000 евра који је објављен на интернету за њих збуњујућа.
„Желећи да проверимо о чему се ради обратили смо се телефоном правном лицу која је огласила продају. У телефонском разговору са представником фирме речено нам је да аутобус нема седишта. Према томе, неко ко би купио аутобус у таквом стању морао би да уложи знатна средства за довођење у стање да послужи за превоз путника (уколико би то уопште било изводиво), или да га користи за нешто друго. Тако се у потпуности разјаснио узрок овако ниске цене. Више је него јасно да је цена од 4.000 евра за аутобус који као нов кошта 35 пута више (а који је у возном стању и без улагања спреман за превоз путника) нереално ниска (па ни путнички аутомобил тог годишта који као нов кошта тридесетак хиљада Еура не може се добити по тој цени а не аутобус марке Волво).“, наводи помоћник директора института Винча у свом одговору.
Оно што се међутим не уклапа у ово објашњење је чињеница да у огласу пише да аутобус ипак има 35 седишта. Дакле, није наведено да се продаје без њих.
Андрија Лазаревић Нова