БИРОДИ: Медији се „феноменом партијских камера“ претварају у средства пропаганде

Биро за друштвена истраживања (БИРОДИ) још једном је указао на такозвани "феномен партијских камера", односно противзакониту праксу да се маркетиншки материјали достављени од ПР тимова изборних штабова, уз незнатне новинарске корекције, емитују као новинарски прилози у делу централних информативних емисија.

admin
март 5, 2022

0 коментара

2 мин читања
9

 

„Ова врста удруженог поступања изборих листа и пружалаца медијских услуга супротна је улози медија у изборном процесу, а то је да својим извештавањем, анализирањем и пропитивањем представника изборних листа омогуће бирачима да на основу релеватних информација о програмима и кадровима донесу одлуку о изборном понашању на изборни дан“, саопштио је БИРОДИ.

Та организација додала је да уместо тога, поново сведочимо „плуралитету прикривеног рекламирања“, где су изборне листе и власти и опозиције представљене позитивно, што од медија прави средство пропаганде у функцији изборних листа.

„Партијске камере су вид изигравања закона који регулишу финансирање изборне кампање, јер на овај начин изборне листе добијају бесплатно (прикривено) рекламирање у дневницима. Позивамо пружаоце медијских услуга да уместо ове праксе постављају питања која ће бирачима помоћи у одлуци за кога ће гласати на предстојећим изборима у складу са законима и кодексом новинарске професије“, навео је БИРОДИ.

Бета/Н1

Последње