Почетна » Издата дозвола за рушење Старог савског моста: Затвара се за саобраћај 1. новембра

Издата дозвола за рушење Старог савског моста: Затвара се за саобраћај 1. новембра

од Други Пишу
0 коментар

За годинама најављивано и у више наврата одлагано уклањање Старог савског моста више нема препрека. Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре издало је дозволу за његово рушење, а 1. новембра ова саобраћајница која премошћује Саву више од 80 година биће затворена за саобраћај, преноси Политика.

Како наводи овај лист, а преноси еКапија, то што су формалноправно отклоњене све препреке за његову демонтажу да би био изграђен нови лучни мост већег саобраћајног капацитета, не значи да ће уклањање Старог савског моста и почети следећег месеца, већ ће тај посао највероватније бити започет наредне године. Јер, како Политика сазнаје од инжењера укљученог у израду техничке документације, како за стари тако и за нови мост, најпре треба да се обаве захтевни радови око стубова старог моста и на приступним саобраћајницама са обе стране реке пре него што препознатљива зелена лучна конструкција буде била скинута и премештена на привремени градилишни плато, ограђени простор између Старог савског и Бранковог моста.

„Демонтажа је врло сложен посао и обавиће се пажљиво што значи да се постојећи мост неће бушити нити сећи, него ће у једном комаду да буде скинут са стубова на обалу на градилишни плато где ће бити растављен на делове и онда ће реком отпловити до неког другог места, а где тачно, не знам“, указао је саговорник Политике додајући да су предати захтеви за издавање грађевинске дозволе за нови савски мост и за приступне саобраћајнице у старом делу града и на новобеоградској страни.

Оно што се на терену већ неко време може видети јесте да се на левој обали Саве увелико гради градилишни плато који је, како подсећа Политика, требало најпре детаљно испитати како би се утврдило да на том терену нису заостала експлозивна средства. Овај лист наводи и да се чека баржа из Холандије којом ће мост бити превезен до обале, као и да ће наредног месеца у ограђеном простору бити постављени контејнери за инжењере и раднике који су ангажовани на овом пројекту.

Задатак да пројектују нови мост добили су Факултет техничких наука из Новог Сада, Мостоградња инг доо, Миллениум теам и ИО Десигне ентерприсе из Београда. Извођач радова је ПоwерЦхина, а стручни надзор обављаће Лоуис Бергер Адриа и ЦПМ цонсултинг.

Подсетимо, то да ће Стари савски мост бити уклоњен, а не обновљен и дограђен, како је тадашњи градоначелник Синиша Мали најављивао дотада, постало је јасно у пролеће 2017. године. Пет и по година касније јавност је сазнала и колики ће бити цех за рушење и изградњу новог челичног моста на његовом месту. У јесен 2022. Скупштина Србије усвојила је предлог закона о потврђивању уговора о кредиту од 79,9 мил ЕУР. Уговор о зајму осигураном код Цхина Еxпорт & Цредит Инсуранце Цорпоратион влада је потписала са групацијом БНП Парибас. Као укупна вредност посла пројектовање и изградње, како је тада истакнуто, утврђено је 94 мил ЕУР, а то је износ који ће бити плаћен извођачу радова кинеској компанији Поwер Цхина. Из кредита се, како је предвиђено и тада обзнањено, финансира максимално 85% од укупне вредности посла.

У тексту нацрта тог закона, између осталог, писало је да је варијабилна каматна стопа под којом се Србија задужује еурибор плус маржа од 1,05%, да ће се кредит отплаћивати у току седам година у 14 једнаких полугодишњих рата и да зајам треба да се повуче у року од три године од ступања на снагу уговора о кредиту. Али, тада није прецизирано колико ће новца од тих готово 80 мил ЕУР задужења ићи на изградњу новог моста, а колико за рушење постојећег, као ни то да ли је у ту суму укључена изградња приступних саобраћајница са новобеоградске и стране старог дела престонице.

Како је још раније наведено на сајту „Србија2027“ изградња моста треба да боде готова у току 2027.

Stari savski most u Beogradu Foto:Antonio Ahel/ATAImages

Политика/Нова

Можда ти се свиди

Оставите коментар