Аутобус који је превозио ученике из Прокупља на екскурзију, а који се запалио на путу Зајечар – Параћин код Бољевца, био је стар 20 година. У превозничком предузећу из Дољевца, које је власник изгорелог возила, тврде да је аутобус био технички потпуно исправан. Али, примери да полиција установи да аутобуси нису исправни постоје свуда у Србији.
Случај аутобуса који је изгорео код Зајечара, отворио је питање исправности аутобуса који превозе ђаке на екскурзије и рекреативне наставе. У Рашки је само у мају било неколико замена аутобуса због неисправности или квара.
Родитељи су имали примедбе и на возаче. Али, због страха нису хтели испред наше камере.
„Имамо ситуацију у којој су деца требала да се врате из Црне Горе. Аутобус се покварио. Чекали су два и по сата да дође други. Онда се у Ушћу у повратку покварио, па је долазио нови. На последњим екскурзијама и рекреативним наставама се дешавало да су аутобуси неисправини или да нису имали капацитете“, објашњава Филип Љубичић, активиста из Рашке.
Овај активиста из Рашке каже за Н1 да је полиција уредно излазила на терен и детаљно проверавала аутобусе.
„Део деце је одлазио, а остатак рецимо сутрадан. Полиција је реаговала. Проверавали су детаљно сваки аутобус. Последњи који је отишао је једва био и пуштен. Сваки појас и део су проверени. Колико је било у њиховој надлежности. Али, главни проблем је намештање тендера како би само једна агенција могла да добије“, прича Љубичић.
Примери постоје. Са њима и оправдана забринутост родитеља. Али, изостаје санкционисање превозника.
Како смо сазнали, у Полицијској управи у Краљеву нема евидентираних прекршајних пријава.
Ово посебно збуњује, јер је један од директора основне школе у Рашки потврдио за Н1 да је полиција излазила на њихов позив, након што су пронашли нерегуларности код једног превозника.
Овај активиста верује да ће се родитељи ослободити. Али, пре тога како наглашава, институције морају да почну да раде свој посао.
Foto Prinskrin