Почетна » Лажне жалбе потрошача: Жилете подмећу у бурек, камење у кекс…

Лажне жалбе потрошача: Жилете подмећу у бурек, камење у кекс…

од admin
0 коментар
Инспекције и удружења за заштиту потрошача добијају све више лажних или нелогичних пријава, па је један Новосађанин пријавио жилет у буреку, а један радник је покушао да напакости газди подметнувши комад метала у пециво.
Све више лажних или нелогичних пријава, жилет у буреку само једна од њих: Неки се „шале“, а неки хоће да наруше нечији углед

Намирнице биљног порекла су честа тема жалби потрошача, па је тако надлежној пољопривредној инспекцији ове године пријављено 203 случаја кршења права потрошача, а само у Новом Саду их је било 20. Само четири случаја су за сада потврђена – два се односе на воће и поврће, два на чај и супе, док су или лажне пријаве или још увек у поступку случајеви са житомлинским производима и воћем.

Начелник Одељења пољопривредне инспекције за безбедност хране Министарства пољопривреде Ненад Вујовић каже да се највећи број пријава односи на пекарске производе и њихово декларисање, истекли рок или квалитет производа.

Због све више лажних пријава, Мира Узелац каже да је одустала од пријављивања гомиле мрава у паковању сусама које је купила на мерење у здравој храни у Новом Саду.

– Не мислим да је мој случај немогућ или мање могућ од других, али сам била сведок пријаве једног истинитог случаја, који није видео епилог јер је произвођач заштићен. Не желим да се укључујем у дуг случај и истрагу, да би се на крају утврдило да мој случај није истинит и да је, на пример, приватник заштићен – каже она и додаје да јој не треба закључак да је мраве сама убацила у папирну кесу, како би имала на шта да се жали.

У Удружењу за заштиту потрошача Војводине кажу да су опрезни када им се јављају грађани са жалбама и не узимају сваки случај на свој сто. Према речима Младена Алфировића из Удружења, свакодневно се сусрећу са разним преварама, а узрок је највероватније све нижи стандард грађана и општа беспарица.

– Потрошачи нам се редовно јављају и пријављују да су пронашли којекакве предмете и страна тела у храни и производима, а већ на самим фотографијама ми уочимо да тонема везе с везом. Један грађанин нам је послао фотографију тетрапака сока који је био потпуно пресечен маказама, а поред паковања је страни предмет који је наводно пронађен. И како ви да докажете да нисте наместили ситуацију – објашњава Алфировић и додаје да је било налажења спајалица у храни, а чак и камења у кексу.

Начелник инспекције Ненад Вујовић каже за 021 да су и они имали необичне пријаве. 

– Ту убрајамо пријаву момака који су у службене просторије донели отворену флашу пива са дрвцетом у њој, тражећи папир са којим би могли тужити произвођача. Необична пријава је и метал у пециву за који се испоставило да је намерно убацио радник да би се осветио газди – каже Вујовић.

Нелогичне пријаве каче на Фејсбук

Младен Алфировић каже да Удружење потрошача Војводине не може да етикетира некога ко се јави са нелогичном пријавом, већ те грађане упуте на надлежну инспекцију и пусте да се установи одговорност. Опасност је данас већа јер су грађани веома активни на друштвеним мрежама, на којима деле своје случајеве, па може да дође до ширења панике и нарушавања угледа произвођача.

– Људи нас често уцењују, прете да ће фотографије поставити на друштвене мреже, а тиме само праве већу штету јер може доћи до тужбе због нарушавања репутације трговаца. И ми смо пажљиви и не желимо да долази до судских случајева у којима ће се установити да је грађанин покушао превару – наводи Алфировић.

Како изгледа инспекцијска процедура?

Грађани пријаве подносе писмено, усмено, телефоном или мејлом, а оне се процесуирају по хитности или времену пристизања. Све неправилности које се утврде током контрола се санкционишу забраном производње, забраном промета или се наређује отклањање недостатака. Потом се суду достављају захтеви за покретање прекршајног поступка, односно пријаве за привредни преступ. 

021.рс/ Вести Онлине

Можда ти се свиди

Оставите коментар