Услуге сервисирања клима у аутомобилима овог лета постаће прошлост. Сервисери клима на моторним возилима масовно склањају клима станице из својих ауто-сервиса. Како су навели, бројни су разлози због којих је дошло до овога.
Александра Ђуришић, менаџерка Удружења аутосервиси Србије објаснила је за „Блиц Бизнис“ зашто су се одлучили на овај потез и на кога ће укидање ове услуге највише утицати.
„Тренутне потешкоће да ускладимо пословање са законском регулативом највише ће утицати на возаче, јер ће многима бити тешко да пронађу аутосервис који може да пружи ту услугу“, објашњава она.
Како пише Блиц, новонастала ситуација већ је утицала на цене контролисаних гасова. Од прошле недеље када су они који стављају у промет контролисане гасове добили инструкције од ресорног Министарства да продају могу вршити искључиво правним лицима која имају Сертификат Б, дошло је до поскупљења. Како је у овом тренутку мало сервиса који могу да пруже услугу сервиса климе на моторним возилима, а интересовање за овом услугом је највеће баш у месецима пред нама, сигурно ће и то утицати на цене.
„У овој ситуацији једини који имају корист су нелегални аутосервиси који се снабдевају гасовима „на црно“. Њих инспекције не контролишу и увој ситуацији виде прилику за зараду. Упозоравамо возаче да сервисирање клима у гаражама које немају адекватно знање и опрему може узроковати бројне додатне проблеме на возилима, јер такозвано „допуњавање климе“ које нелегални сервисери често представљају као сервис климе, не решава проблеме на самом клима систему, уколико их има“, додаје Ђуришић.
Из Удружења аутосервиси Србије извинили су се клијентима, нарочито због тога јер је лето на прагу, а климе су више него неопходне.
„Користимо прилику да се извинимо нашим клијентима. Свесни смо шта значи возити се без климе, али у неким деловима Србије колеге су врло строго санкционисане и не желимо да се излажемо таквом ризику док не ускладимо пословање са Законом“, наводе.
Отварање центара за обуку као решење
„Неопходно је хитно отварање нових центара за обуку за стицање Сертификата Б, јер је немогуће брзо организовати обуке за све заинтересоване на само две локације, и то у Београду и Каћу. На сајту Министарства има мање од 80 сервисера који поседују неопходан сертификат, наша процена је да обуку треба да прође око 15.000 људи“, кажу из удружења.
„Министарству смо предложили да се ове године обустави санкционисање сервисера од којих многи и даље ни не знају да им треба било какав сертификат за обављање делатности. Уместо санкција, предлажемо превентивно деловање инспекција и јасне инструкције свим сервисерима у погледу законских обавеза“, додају.
Предлажу да се ове године омогући куповина контролисаних гасова свим правним лицима и предузетницима регистрованим за делатност сервисирања возила који су у процесу стицања Сертификата Б.
„До следеће године уз довољан број центара за обуку могу се створити услови да сви послујемо у складу за прописима. Желимо да помогнемо Министарству да се ово стање превазиђе и спремни смо да их подржимо на сваки начин“, истичу из удружења.
Предлози Удружења аутосервиса Србије
Отварање нових центара за обуку без одлагања. На нашу иницијативу још у јануару су поднете две пријаве Министарству да се отворе тренинг центри у Нишу и Београду, али за сада нико од њих није добио одговоре. Такође, неопходно је омогућити обуке у школама које су их до сада спроводиле;
Обуставити инспекцијске контроле и санкционисање, док сви не прођу обуке и упишу се у регистар. Дотле предлажемо превентивно деловање инспекција како бисмо заједничким радом информисали сервисере о обавезама;
„Док се не стекну услови да сви радимо у складу са законом, предлажемо да се контролисани гасови продају искључиво правним лицима и предузетницима који су у процесу регистрације и усклађивања са прописима“, написали су у саопштењу.
Foto:shutterstock.