Тунел код Економског факултета познатији као „мали метро“ градиће се крајем априла или почетком маја. Тако је градска власт на челу са председником Привременог органа Александром Шапићем померила рок који је претходно дат у оквиру најаве „Скока у будућност Србија 2027“. Како сада ствари стоје, радови ће се поклопити са рушењем и изградњом Старог савског моста и то под условом да рокови поново не буду померени. Београђане чекају привремене аутобуске линије, нове трасе и много стрпљења за гужве које ће извесно уследити.
Председник Привременог органа Београда Александар Шапић недавно је најавио да се први радови на изградњи тунела очекују крајем априла или почетком маја. С друге стране, на сајту „Скок у будућност Србија 2027“ радови су најављивани већ у фебруару.
Како било, према постојећем плану, а како је Шапић најавио, у будућности ће Улица Владимира Поповића бити главни булевар који ће водити до кружног тока , а затим на следећи кружни ток, потом десно на нови савски мост. Одатле би требало да буде укључење у „мали метро“.
„Тренутно радимо на томе да следећа раскрсница буде проходна и да пробијемо крак ка Бранковом мосту. Битно је да динамика радова буде таква да, када почне да се уклања Стари савски мост, та раскрсница заправо буде саобраћајни правац до Бранковог моста“, навео је Шапић и додао да је предвиђено да се користе „шатл басови“, који би омогућавали прелаз преко Бранковог моста десно у Гаврила Принципа, а потом до Немањине, одакле ће трамваји саобраћати нормално.
Није први пут да се трамваји мењају аутобусима, али овог пута је другачије, јер није познато колико ће радови на изградњи самог моста трајати, односно да ли ће рок од четири године бити испоштован.
На ионако преоптрећеном Бранковом мосту сада ће се наћи и привремене аутобуске линије. Још увек није познато шта ће бити са опцијом да се трамвајски саобраћај линија 7,9 и 12 преусмери на Мост на Ади.
Како је Нова већ писала. пројекат “мали метро” иде руку под руку са многим проблемима, а један од њих је и потпуни колапс који ће настати у Булевару деспота Стефана. Ова улица, у којој ће бити излаз из тунела, копаће се у дужини 400, а у дубини више од 10 метара.
Излаз из тунела обухвата простор од Стојана Новаковића до Стеријине. То је део који се налази код зграде Полицијске управе МУП.
У пракси, то значи да ће једна од најпрометнијих београдских улица бити у потпуности раскопана, затворена за саобраћај. Дакле, у проблему неће бити само они грађани који живе у овом делу града, већ сви они који једноставно морају да прођу овим делом града.
За тих неколико месеци, људи из Борче, Овче, Крњаче, Котежа, Карабурме, Миријева или Вишњице озбиљно ће се намучити док стигну до центра града.
Тунел који ће повезати Карађорђеву улицу и Булевар деспота Стефана градиће кинеска компанија „Поwерцхина“, а требало би да буде завршен 2030. године. Вредност радова је већа од 235 милиона евра.
Улаз у тунел налазиће се у близини Економског факултета, док би тунел требало да излази у Улици деспота Стефана, у близини полицијске станице.
Mapa: Google maps; Nova.rs
Андрија Лазаревић Нова