Нова препорука Европског парламента неће натерати државе Европске уније да наплаћују путарину возилима која користе њихове ауто-путеве, али уколико се одлуче на тај потез, мораће да поштују правила прописана од стране ЕУ.
Главни циљ нових правила јесте да се наплата путарине уместо временског модела пребаци на модел пређених километара, што боље рефлектује коришћење пута и загађење ваздуха. То значи да ће земље чланице елиминисати вињете (систем наплате по времену коришћења пута) током наредних осам година. Уместо тога, уводи се наплата путарине по пређеном километру, али ће државе чланице и даље моћи да задрже вињете на одређеним деловима путне мреже, уколико могу да докажу да ће нови систем значајно смањити њихове приходе.
Ради унапређења животне средине, државе ЕУ ће од 2026. имати различите цене путарина које се базирају на емисији ЦО2 за камионе и аутобусе, као и за комбије и минибусе на основу њихових еколошких перформанси. На тај начин ће цена путарине бити значајно смањена за возила са нултом или ниском емисијом штетних гасова.
Под новим правилима, вињете ће бити валидне за краће периоде (један дан, једна недеља или 10 дана) и имаће ограничења у цени која се могу увести за путничке аутомобиле како би се обезбедио праведан третман возача из других земаља ЕУ.
Државе које ће желети да наплаћују путарину за лака возила, као што су комбији, минибуси и путнички аутомобили, и даље ће моћи да бирају између вињета и наплате путарине по пређеном километру.
Ова одлука Европског парламента је препорука за све државе чланице, а свака земља која прихвати ову одлуку мораће да строго поштује ова правила. Државе чланице имају две године да се припреме за примену нових правила.