Средином априла Град Београд једнострано је раскинуо уговор са „Кенткартом“, турском компанијом која управља наплатом карата у јавном превозу, укључујући и контролу наплате. Грађани су у обавези да до 28. маја плаћају, односно валидирају карте, што је предвиђено отказним роком. Шта ће бити после тога, нико из Града Београда до сада није појаснио.
Како су за Нова.рс потврдили из „Кенткарта“, они ће, сходно отказном року након раскида уговора, своје услуге пружати све до 28. маја.
За раскид уговора са „Кентакртом“ у градској скупштини гласало је 57 одборника, против су била два, а уздржано је било 11 одборника.
Једнострани раскид најавио је лично градоначелник Шапић будући да је поручио да је цео систем јавног превоза према његовим речима био једна велика лаж.
Секретаријат за јавни превоз раније је саопштио да док се не стекну сви правно-формални услови и не заврше све процедуре око усвајања новог ценовника и новог начина куповине карата у Београду, остају да важе постојећа правила везана за јавни превоз.
Расписали су јавну набавку 13. априла, а већ 27. априла је – обустављају. Према одлуци Града Београда, тачније његовог ЈКП Наплата превозне услуге Београд, набавке нове опреме и софтвера за градски превоз у главном граду – неће бити.
Разлог је што се у протеклих 14 дана „дошло до сазнања да постоје боља решења за ефикаснији мониторинг и обрачун у јавном превозу“.
Градоначелник Александар Шапић је раније најавио да ће од 1. маја важити нове цене карата у градском превозу, које би требало да износе 50 динара за 90 минута вожње, 120 динара за 24 часа, и 2.500 динара за месец дана.
Предвиђено је и да старији од 65 не плаћају превоз, као ни млађи од 19 година. И ноћни превоз, после поноћи требало би да, по новом – буде бесплатан.
На то ћемо, по свему судећи морати да сачекамо.
Подсетимо, БИРН је објавио два аудио снимка на којима се чује како Ненад Милановић, шеф Шапићевог кабанита представницима турске компаније “Кенткарт” нуди намештен тендер за нови посао – одржавање и унапређење система за наплату карата и управљање возилима у јавном градском превозу – уколико пристану на споразумни раскид постојећег уговора из 2021. године.
“Кенткарт” је прво затражио да им се овај посао додели путем преговарачког поступка, а када им је речено да то није могуће, понуду су одбили.
Foto:Goran Srdanov/Nova.rs/E-Stock_dimitrije_goll/E-Stock_milos_rafailovic/Vesna Lalić/Nova.rs
Андрија Лазаревић Нова