Наплатне рампе на Сретење: Кроз „Сремску Митровицу“ више од 900 аутобуса, кроз „Баточину“ преко 6.000 кола

batocinanaplatne rampesremska mitrovicasretenje
Други Пишу
фебруар 22, 2025

0 коментара

9 мин читања
68

Километарске колоне, једни за Крагујевац, други за Сремску Митровицу, једни аутомобилима, други аутобусима – тако би могао да се опише протекли викенд када су на Сретење одржана два скупа – велики протест студената у Крагујевцу и митинг СНС у Сремској Митровици. То потврђују и званични подаци Путева Србије, достављени Н1, у којима се види ко се, како и куда кретао по Србији 15. фебруара.

Наплатне рампе Баточина и Сремска Митровица су две кључне тачке које је прошла већина оних који су ишли на први или на други скуп, без обзира да ли су долазили са севера или са југа.

Да је на обе локације прилив возила био двоструко већи него иначе, показују званични подаци Путева Србије. Кроз наплатну рампу Баточина, одакле брза саобраћајница води ка Крагујевцу, у суботу 15. фебруара прошло је 6.649 возила, што је за скоро 3.000 возила више него претходне суботе (8. фебруара) када је било 3.829 возила, подаци су Путева Србије достављени порталу Н1.

Према категоризацији возила Правилником о наплати путарине у трећу категорију возила спадају аутобуси, али и мали камиони до 3,5 тоне. Путеви Србије су редакцији Н1 доставили податке по категорији, а не по типу возила. То значи да је нпр. 8. фебруара наплатну рампу рампу „Сремска Митровица“ прошло 68 возила треће категорије (аутобуса и малих камиона), а недељу дана касније 980 возила исте категорије. С обзиром на скуп који се у том граду одржавао, може се претпоставити да 900 возила више нису мали доставни камиони већ аутобуси са присталицама СНС које су, иначе, и грађани и медији снимали дуж пута.

На наплатној рампи Баточина је било највише аутомобила (6.237), а возила треће категорије тек 138. Број кола је више него дуплиран у односу на 8. фебруар када их је било 3.096, док је возила треће категорије само 12 више него недељу дана раније.

Саобраћај је истог дана дуплиран и кроз наплатну рампу Сремска Митровица. Број возила је са 2.355 од 8. фебруара порастао на 4.410 на дан митинга СНС.

Међутим, оно што је упадљиво је број аутобуса који је на Сретење ушао у Митровицу. Са 68 возила треће категорије, колико их је било 8. фебруара, бројка је недељу дана касније скочила на чак 980. Број путничких аутомобила такође је знатно увећан, али не у тој мери – са 1.982 на 3.124.

Занимљив је пресек стања и на наплатној станици Кузмин, кроз коју су прошли они који су дошли из Републике Српске, било да су пошли из Бијељине или Бањалуке. Подаци Путева Србије показују да је 8. фебруара наплатну рампу прошло 68 возила треће категорије од укупно 1.989 возила тог дана, док је недељу дана касније на истом месту било 331 возило треће категорије од 2.627 возила.

У Сремску Митровицу се на митинг Српске напредне странке није долазило само аутобусима и аутомобилима, већ су неки кренули и возом као што је учинио и председник Србије Александар Вучић.

На пример данас, 22. фебруара, пут Сремске Митровице ће из београдског Прокопа кренути укупно шест композиција, које саобраћају целог дана – први воз креће у 6.50, а последњи у 19.50. До 17 часова (за када је био званични почетак скупа СНС прошле суботе) по реду вожење иду четири воза, последњи у 14.05.

Возни ред од 15. фебруара, објављен на сајту Србијавоза, такође је предвидео шест полазака из Београда.

Вучић је, међутим, два сата пре почетка митинга, чекајући на Прокопу да се точкови закотрљају по шинама, рекао да је ка Сремској Митровици кренуло осам возова и да се у том граду очекује око 120.000 присталица СНС.

Србијавоз је у одговору Н1 навео да су 15. фебруара поред редовних возова за Сремску Митровицу саобраћали и ванредни поласци. Како су навели, до 16 часова су била четири редовна и четири ванредна воза – у 13.50, 14.25, 14.45. Последњим ванредним поласком у 15.00 сати и председник Вучић је кренуо пут Сремске Митровице.

Возови са главне железничке станице у Београду, нажалост, не иду за Крагујевац.

Објашњење Путева Србије
Путеви Србије су у одговору достављеном порталу Н1 прецизирали шта значе ознаке из табеле, односно категорије возила, које су регулисане Правилником о обављању послова наплате посебне накнаде за употребу пута или путног објекта.

Прва категорија обухвата:
а) моторна возила са две осовине и висине једнаке или ниже од 1.30м, мерено код прве осовине,

б) моторна-комби возила са две осовине и укупне висине једнаке или ниже од 1.90м, а чија највећа допуштена маса не прелази 3.500 кг.

Друга категорија обухвата:
а) моторна возила са две осовине и висине једнаке или ниже од 1.30м, мерено код прве осовине, са приколицом,

б) моторна-комби возила са две осовине и укупне висине једнаке или ниже од 1.90м, а чија највећа допуштена маса не прелази 3.500 кг, са приколицом,

в) моторна-комби возила са две осовине и укупне висине веће од 1,90м, а чија највећа допуштена маса не прелази 3.500 кг.

Трећа категорија обухвата:
а) моторна возила са две или три осовине, висине веће од 1.30м, мерено код прве осовине, а чија највећа допуштена маса прелази 3.500 кг,

б) моторна возила са две осовине и укупне висине једнаке или веће од 1.90м, а чија највећа дозвољена маса не прелази 3.500 кг;

в) моторна-комби возила са две осовине и укупне висине веће од 1.90м, а чија највећа допуштена маса не прелази 3.500 кг, са приколицом.

Четврта категорија обухвата:
Моторна возила са четири и више осовина (рачунајући и осовине приколице) и висине веће од 1.30м, мерено код прве осовине, а чија највећа допуштена маса прелази 3.500 кг.

Foto N1

Неда Вуловић Обрадовић   Н1

Последње