У Основној школи „Бранко Радичевић“ у Бољевцима покренут је дисциплински поступак против ученика седмог разреда, јер су крајем прошле недеље угрозили живот наставнице. Наставница Борка Милошевић рекла је да не зна шта је мотив таквог понашања ученика и испричала шта јој је било најтеже.
Прошлог четвртка наставница руског језика Борка Милошевић доживела је непријатност, преноси РТС.
Знајући да је лошег здравственог стања, да је између осталог астматичар, двојица ученика испрскала су целу учионицу и њен радни сто спрејевима и дезодорансима због чега је, како су нам рекли, она добила тежак напад. Интервенисала је и хитна помоћ – на сву срећу, на време. Наставница се вратила на посао.
Наставница Борка Милошевић рекла је за РТС да је сада добро и да користи пумпицу чешће него раније. Испричала је да јој је било тешко и да није могла да дође до ваздуха.
„Ученици и колеге кажу да сам чак и боју мењала. Био је јак напад, у једном моменту хтела сам да се предам, да се не борим за ваздух јер сам била уморна. Било је за неописати, никада такав напад нисам имала, астматичар сам десет година“, рекла је Милошевићева.
„Родитељи од дечака који је донео тај парфем у школу, су ми донели пумпицу јер сам заборавила да имам своју у дзепу и пет пута сам је користила, док није дошла Хитна помоћ, прикачили су ме на кисеоник и дали ми лек, тада ми је било много боље“, испричала је Милошевићева.
Милошевићева каже да никаквих проблема раније није имала са тим ученицима, нити зна мотив.
„Ученик који је донео парфем, свестан је мог стања, сваки пут трчи да ми донесе удзбеник из зборнице, однесе ми торбу у зборницу и пита – наставнице, како сте данас“, напоменула је Милошевићева.
Додаје да не зна шта је тог тренутка био њихов мотив, али да је од другог ученика „било за очекивати“.
Шта је наставници било најстрашније у инциденту
Дечак који је донео парфем, похвалио се тиме, а други ученик, који је учествовао у том инциденту је рекао да га испрска по учионици да виде да ли ће наставница Борка да се угуши.
Најстрашније јој је било, како су јој испричале колеге и деца, да је други ученик, када је видео да јој је лоше рекао: Нека не кашље, нека се угуши. „Не знам чиме сам заслужила, шта је његов мотив“, упитала се наставница.
Безбедност наставника у школама је никаква, напомиње наставница и додаје да колеге не пријављују насиље. Нема одговор на то који је разлог – да ли страх за радно место, одмазда, али људи углавном ћуте.
„Све што смо чули о нападу на наставнике је било захваљујући томе што су деца снимила то и послала на друштвену мрежу и онда је била реакција јавности“, истакла је Милошевићева.
„Доста мојих колега преживљавају различиту врсту насиља у школи, али не пријављују. Ја се више ничега не бојим, на систем сам бесна јер нема санкција према малолетницима, али и на систем образовања сам бесна јер могу да раде са нама шта хоће“, закључила је Милошевићева.
Какав је поступак
Петар Муштерић, директор ОШ „Бранко Радичевић” у Бољевцима је рекао да му је жао због непријатности коју је доживела колегиница јер јој је живот практично висио о концу.
„По сазнању за случај, телефоном сам обавештен, обавестили смо разредног старешину да предузме одређене мере у складу са протоколом поступања у овом случајевима, да се прво санира Боркина ситуација, да се прикупе изјаве присутних ученика. Одељење је написало изјаве, заказао сам Тим за заштиту од насиља, који је одредио ниво насиља, реч је о трећем нивоу – угрожавање безбедности других опасних по живот и тежа повреда дисциплина ученика“, објаснио је директор.
Поступак је следећи: Тим мора да изради план који ће предузети према ученицикма, најпре иде расправа где се позивају родитељи, затим се месец дана врши појачан васпитни рад према ученицима и доноси се одлука.
„Тај појачани васпитни рад се прати свакодневно, дете је уљкучено у друштвено-користан рад. На овом нивоу насиља, санкција је укор наставничког већа, оцена 2 или 1. Најпре оцена 2, ако није раније кажњаван“, закључио је Муштерић.
Foto:Screenshot/RTS