Радови на Тргу републике трају већ шест месеци, и како је проверила екипа Н1, чини се да ће ускоро бити завршени, у складу са најавама градоначелника Александра Шапића, да ће саобраћај у тој централној градској зони бити отворен за саобраћај 1. септембра.
На Тргу републике се прави кружни ток и постављају нове коцке, а предвиђено је и да буде постављен сат, за који Шапић наводи да ће бити нови симбол Београда, који је коштао 15 милиона динара.
Никола Јовановић из Центра за локалну самоуправу каже за Н1 да су то све козметички радови, због којих је саобраћај у центру био поремећен пола године.
„Ми од краја фебруара ове године углавном причамо о превртању коцкица на Тргу републике и о томе да ли ће на тргу бити семафор или кружни ток, што је у принципу једна периферна, маргинална, козметичка мера и, самим тим, тема. У суштини, после шест месеци радова, саобраћајни профил се неће много променити на Тргу републике, Квалитативно мислим да се неће много добити. У практичном смислу, оно што видим као непосредне промене, а које нису добре, то је да се један важан пешачки прелаз између стајалишта на тргу и Стакленца укида, што значи да ће комуникација за пешаке бити отежана, што није добро“, указује Јовановић.
Такође, истиче да ће нови кружни ток представљати озбиљну препреку за зглобне тролејбусе и бусеве, да се у пуном кругу ту окрену.
„Тачно је да се поставља квалитетнија подлога која ће моћи да прими повећани саобраћај, тако да у том смислу мислим ипак да ће ситуација бити мало боља, али оно што ме брине је управо тај повећани саобраћај. Једноставно мислим да у најужем градском језгру треба примирити, пре свега, путнички саобраћај и јако ме брине што ће Васина улица бити поново отворена за аутомобиле, јер једноставно мислим да на Тргу републике и на Теразијама морамо да примиримо саобраћај и да предност дамо јавном превозу и пешацима“, сматра он.
Према његовим речима, најконтроверзније је што је највећи проблем укидање саобраћаја на ободу најужег градског језгра, у Париској улици.
„Дешава се нешто што је заиста парадоксално и што је супротно пракси у свим европским градовима. На централном градском тргу повећавамо аутомобилски саобраћај, а укидамо јавни саобраћај на ободу овог трга, конкретно у Париској улици“, наглашава он.
Оно што је раније најављено, због укидања саобраћаја у Париској, биће укинут и трамвај двојка, који је кружио центром града.
Foto: BETAPHOTO/MILOŠ MIŠKOV