Почетна » Путари незаинтересовани, па грађани сами постављају знаке

Путари незаинтересовани, па грађани сами постављају знаке

од admin
0 коментар

 

Путокази су уклоњени по налогу републичке Инспекције за државне путеве, јер су постављени без одобрења Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.

Алвировић је 24. јануара ове године, са још једним чланом своје екипе, поставио путоказе како би возачима олакшао да се снађу на путу, јер на том месту постоји само путоказ за Нови Пазар.

Они који се први пут нађу на том путу, не могу да се снађу куда да крену да би стигли до центра Краљева или до Копаоника. Истовремено, Алвировић је својим провокативним „перформансом“ указао на то да надлежни годинама не решавају тај п, на који је и раније указивао.

„Кад неће они чији је то посао, морам ја да поставим табле. Знам да ово није по закону и да ме можда чека казна. Али, неко је морао нешто да уради. Краљево није нека забит па да се не зна где је, а нови кружни ток на улазу у град из правца Адрана годинама нема таблу где је Краљево (ни Копаоник). Од Прељине нема знака где је Краљево, нигде. Годинама причамо о тој теми, скрећемо пажњу у емисији, али ништа. Не познајем никог у Краљеву и немам родбину тамо – чисто да се зна“, написао је Алвировић на свом Инстраграм профилу.

Многи на друштвеним мрежама су поздравили његов потез и оштро критиковали српске путаре, а све што се тим поводом дешавало касније, Алвировић није могао да коментарише за Данас, јер је био на службеном путу.

Дамир Окановић, директор Комитета за безбедност саобраћаја, оцењује за Данас да је Алвировић „поштено обрукао надлежне, и то са дебелим разлогом“, уз истицање да су „јавашлук и небрига путара превршили сваку меру“.

– Жалосно је то што било који грађанин мора да решава проблеме које би требало да решавају државни органи. Господин Алвировић је свесно направио провокацију, и то са разлогом, па се надам да ће она бити довољна опомена надлежнима да у будућности не дозволе да грађани изражавају своје незадовољство на тај начин, оцењује за Данас Окановић.

Он додаје да се због недостатака или неадекватне путне сигнализације у Србији неретко дешавају саобраћајне незгоде, а често и оне са тешким последицама.

– Ради се о томе да путари не реагују по пријавама у року од петнаестак минута или два дана, већ се дешава да прођу године, као што је то случај на прилазу Краљеву, о чему Алвировић указује, мислим, две или три године, али нико није реаговао, истиче наш саговорник.

Он наводи и бизаран пример када је Комитет за безбедност саобраћаја указао на саобраћајни знак који је ротиран за 90 степени, због чега возачи нису могли да га примете, али је надлежнима, додаје, требало годину и по да га исправе.

– Пример је аутопут „Милош Велики“, на шта су се многи жалили. Кад кренете од Прељине, код Чачка, ка Београду треба прво да се укључите на заобилазницу, па на аутопут Београд-Шид и тако даље. Међутим, то је тако лоше обележено да су многи возачи, уместо у Београд, отишли ка Обреновцу и Новом Саду, наводи Окановић.

Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре је у одговорима на Данасова питања потврдило да су путокази уклоњени по налогу Инспекције за државне путеве тог Министарства јер „не поседују решење Министарства којим се одобрава њихово постављање, а сходно важећим прописима Републике Србије“.

На питање због чега до сада та инспекција није реаговала на то што на том месту нема путоказа за Краљево и Копаоник, у одговору је наведено да су „саобраћајна сигнализација и путокази изведени сходно пројектној документацији, за које је Министарство издало одговарајућа решења“.

У одговору на питање ко би требало да постави такве путоказе, бирократски се наводи да је за то „прописана процедура, описана одредбама Закона о путевима, Закона о безбедности саобраћаја на путевима и Правилником о саобраћајној сигнализацији, који уређује ову област, а да Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, на захтев заинтересоване стране и израђеног пројекта издаје решење којим се одобрава постављање сигнализације“.

На наше питање да ли ће на том месту бити постављени путокази за Краљево и Копаоник, истиче се да да Министарство, „уколико постоји одговарајући интерес локалне самоуправе или другог заинтересованог субјекта, може на одговарајући пројекат постављања сигнализације издати решење којим се одобрава постављање исте, а уз стручни надзор управљача пута“.

Казне за волонтаризам

Алвировић би, због свог потеза, на шта је и сам указао, могао да буде кажњен, јер је учинио нешто што није у његовој „надлежности“. Слично су прошли млади Филип Вукша, активиста из Београда који је, такође самоиницијативно, уређивао аутобуска стајалишта, као и грађани који су чистили шуме, речна корита и уклањали депоније, јер за те радове „нису овлашћени“. Из Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре наводе да њихова инспекција нема овлашћења да подноси пријаву против Алвировића и да је кажњавање починилаца таквих прекршаја регулисано Законом о безбедности саобраћаја на путевима.

Ненад Ковачевић   Данас

Можда ти се свиди

Оставите коментар