Удружење за заштиту потрошача „Ефектива“ објавило је да су дошли до закључка да се увећани рачуни за струју махом појављују код потрошача који имају дигитално бројило и то са опцијом даљинског очитавања потрошње.
Током претходних неколико месеци, лоше вести за потрошаче су се из Електропривреде Србије само низале. Прво је струја поскупела 1. новембра, а онда је ЕПС половином децембра напала хакерска група, што је довело до правог колапса система, па су рачуни каснили, а потрошња, па самим тим и износ који треба да се плати, код многих били су драстично увећани.
Из Удружења потрошача „Ефектива“ наводе да су дошли до закључка да је највише случајева увећаних рачуна за струју забалежно код корисника који имају дигитална бројила.
uvećanu potrošnju, iako potrošači redom tvrde da su koristili iste uređaje kao i prethodnih meseci ili čak određeni broj dana u januaru nisu bili kod kuće.
Kod potrošača sa analagonim (mehaničkim) brojilima, takođe postoji greška, ali u očitavaju i ona se ispravlja lako, 👇👇
— Udruženje potrošača EFEKTIVA (@UBKEFEKTIVA) February 27, 2024
„Потрошачи редом тврде да су користили исте уређаје као и претходних месеци или чак одређени број дана у јануару нису били код куће“, наводе из „Ефективе“.
Појашњавају да код потрошача са аналогним, односно механичким бројилима такође постоји грешка, али у очитавању и да се она исправља лако.