Почетна » Ова деоница кроз Београд ВИШЕ НИЈЕ АУТО-ПУТ: Дозвољено кретање пешака и трактора, а ево које је ОГРАНИЧЕЊЕ БРЗИНЕ и шта се још све мења

Ова деоница кроз Београд ВИШЕ НИЈЕ АУТО-ПУТ: Дозвољено кретање пешака и трактора, а ево које је ОГРАНИЧЕЊЕ БРЗИНЕ и шта се још све мења

од Други Пишу
0 коментар

Ауто-пут, који се протеже од петље Београд, познатије и као Добановачка петља, преко Мостара до Бубањ Потока, што је раздаљина од око 30 километара, новом Уредбом о категоризацији путева претворен је у градску саобраћајницу. Нову уредбу којом је једна од најпрометнијих деоница претворена у пут Б реда усвојила је Влада Републике Србије.

Како је истакнуто из ЈП “Путеви Србије”, отварањем сектора ВИ Обилазнице око Београда, деоница пута, од петље Београд (пре скретања за Аеродром „Никола Тесла“ када се гледа из правца приласка Београду), преко петље Мостар до Бубањ потока изгубила је на значају по питању међународног саобраћајног повезивања. Тај саобраћај се преселио на обилазницу око Београда.

Ограничење до 80 км/х, дозвољено кретање пешака, трактора, бицикала…
Директор Комитета за безбедност саобраћаја Дамир Окановић објаснио је шта у пракси значи губитак статуса ауто-пута деонице од Бубањ Потока до петље Београд.

– На целој деоници ограничење је највише 80 километара на час. Дозвољено је кретање пешака, бицикала, мопеда, трактора, радних машина и осталих спорих возила – навео је Окановић.

Додао је да је дозвољено и заустављање и паркирање на коловозу.

– Дозвољен је прелазак пешака преко коловоза. Укида се зауставна трака. То подразумева и смањење заштитног појаса са 40 на 10 метара, као и смањење појаса контролисане градње са 40 на 10 метара – објаснио је Окановић.

Шта ће бити са жутом траком
– Овде ће моћи да се праве раскрснице, да се цртају пешачки прелази, да се стављају лежећи полицајци, дакле све у свему по ономе што може да следи по слову закона. Дакле, ово може да се претвори у потпуно другу саобраћајницу од онога што тренутно јесте, а то је једна брза саобраћајница која служи Београду и Београђанима – каже Окановић.

Било је најава да овде буде и жута трака, а Окановић каже да би организацију саобраћаја на овој деоници препустио саобраћајним инжењерима.

– То бих препустио саобраћајним инжењерима, који се баве баш проточношћу, међутим овде би сада могли да правите и паркинг, не само жуту траку. Сада је ово државни пут другог реда са потпуно другим режимом саобраћаја, заштите и одржавања. Заштитни појас смањује са 40 на 10 метара, све се потпуно мења. По слову закона, овде сада јесте дозвољено кретање пешака и бицикала, али молим и пешаке и бициклисте да се не усуђују ни случајно да се овуда крећу, јер без обзира на то што је дозвољено, ово је једна брза саобраћајница и угрожаваће и себе и остале – каже Дамир Окановић за „Прва ТВ“.

Блиц/Курир

Можда ти се свиди

Оставите коментар