Почетна » Потресна исповест возача ГСП-а: Трпим мобинг, али немам где да одем

Потресна исповест возача ГСП-а: Трпим мобинг, али немам где да одем

од Други Пишу
0 коментар

„Терају те да радиш шест дана недељно, иако то по закону не смеју, а тај шести дан ти воде као добровољни рад. Плаћају ти мање него за редован рад, немаш право на топли оброк, а ако на то не пристанеш онда те скидају са линије, дају ти нешто што ти је далеко од куће или те чак пребаце у други погон. Чист мобинг“, испричао је за Н1 један од возача Градског саобраћајног предузећа „Београд“, који каже да је свакодневно изложен притиску својих надређених.

Саговорник Н1 додаје и да је аутобус који вози један од новијих у погону, а да је клима-уређај у њему неисправан још од јуна.

„Дува, али не ‘лади. Разумем незадовољство путника, али можеш ли да замислиш како је мени било цело лето, сваки дан без климе. Дођем кући, а панталоне ми беле од зноја. Имаш гаражу од хиљаду и кусур аутобуса, од којих 600-700 има климу, а ти немаш своју службу већ плаћаш трећим лицима да врше поправку и одржавање клима-уређаја. И нормално да ти је скупо. Да не причам о редовном одржавању. На крају сваке сезоне требало би променити филтере, а то се никад не ради. Ко ће да да паре за то…“, пита се наглас.

Како каже, најрадије би дао отказ, али „дођеш у ситуацију да мораш да трпиш“.

„Стисну те године, где сад ја да идем у овим годинама… Јесте ли чули некад да је ГСП напустио неки референт, административни радник, директор? Не, сигурно. Заузели позицију и не мрдају. Иду возачи и механичари. Одлазе чак и новозапослени возачи који су сами платили обуку. Раде два месеца и кажу ‘платићу колико треба, али нећу више овде да радим’. То вам све говори“, прича озлојеђено.

„Да немам малу децу одмах бих отишао одавде“

Слично искуство има и његов млади колега, који такође читаво лето вози аутобус у којем не ради клима-уређај.

„Имам породицу, малу децу, а да сам сам отишао бих одавде, не бих уопште размишљао“, каже нам овај возач.

Наводе возача потврдио је и председник Синдиката возача ГСП „Београд“ Небојша Митровић, који у разговору за портал Н1 подсећа да проблем са незаконитим радом у том предузећу постоји скоро већ годину дана.

„Пословодство се вади на то да нема довољно возача, па онда терају људе да раде по шест дана иако по закону радна недеља има 40 часова. Свесно крше закон, а правдају се недостатком возача. Они који то одбију неће добити полазак који раде, аутобус који им се свиђа, а може да буде пребачен и у други погон, мада се то ретко догађа. Различити су начини да се санкционише одбијање возача да раде шест дана недељно, а они не умеју томе да се одупру јер не желе да улазе у сукоб са пословодством. То је линија мањег отпора“, констатује Митровић.

Први човек Синдиката возача ГСП истиче и да су оправдане жалбе колега на рад у летњим месецима, јер број неисправних клима-уређаја у возилима није мали.

„Све веће оправке, па и оне мање, раде трећа лица. Самим тим се новац испумпава из ГСП-а јер ми имамо своје мајсторе. Све што се тиче одржавања и сервисирања клима-уређаја такође раде трећа лица, која то двоструко, па чак и тростуко наплаћују“, тврди Митровић.

На питање због чега се тако ради, Митровић каже да је руководству у интересу да то ради са трећим лицима јер „ту постоји неки проценат који вероватно добијају ови горе који закључују те уговоре“.

„Ако замена три брезона кошта више од 200.000 динара, а то су радници одржавања у ГСП-у радили за плату, онда вам је све јасно“, износи један од примера саговорник портала Н1.

ГСП „Београд“ без одговора на питања портала Н1

Наводе возача и представника синдиката покушали смо да проверимо у Градском саобраћајном предузећу “Београд“. Позивајући се на одредбе Закона о слободном приступу информацијама од јавног значаја, надлежне у том јавном предузећу замолили смо за одговоре на питања у колико возила ЈКП ГСП „Београд“ су клима-уређаји исправни, која фирма је задужена за њихову поправку, одржавање и сервис и под којим условима, као и због чега одржавање и сервис клима-уређаја у возилима не врше радници ГСП „Београд“ који су за то стручни и обучени.

Пословодство тог предузећа замолили смо и за коментар на тврдње појединих возача да раде више од законом дозвољених 40 сати недељно, а што је у разговору за портал Н1 потврдио и председник Синдиката возача ГСП-а Небојша Митровић, постављајући питање надлежнима могу ли возачи ГСП трпети било какве консеквенце у случају да одбију да раде више од пет дана у току једне радне недеље.

Уместо конкретних одговора на постављена питања, Служба за медијски наступ ГСП „Београд“ упутила нас је на Секретаријат за информисање, али одговоре које смо тражили нисмо добили ни на тој адреси.

Никола Којић   Н1

Можда ти се свиди

Оставите коментар

13 + thirteen =