Сајт „Пиштаљка“ недавно је писао да је уговор који је РТС склопио са приватном продукцијском кућом „Атена“ за уређивање „Шаренице“, једне од најпопуларнијих емисија на јавном сервису, обезбедио власници ове продукције Анети Ивановић петогодишње уговоре и са Туристичком организацијом Србије, вредне готово девет и по милиона динара. Тим поводом огласила се Туристичка организација Србије, уз објашњење да није рећ о комерцијалном садржају, већ о садржају који промовише туристичку понуду Србије.
Огласио се и РТС који је саопштио да ће испитати наводе да ли је ова продукцијска кућа продавала те емисије Туристичкој организацији Србије. С друге стране, Анита Ивановић не одговара на питања наше редакције, нити се јавља на телефон.
Поводом информација које су се појавиле у медијима везано за уговоре ТОС-а са продукцијском кућом „Атена“ чији је предмет био снимање, монтажа, продукција и емитовање промотивног видео материјала за потребе промовисања туристичких потенцијала у емисији „Шареница“, контактирали смо Туристичку организацију Србије.
Њихово саопштење преносимо у целости.
„Туристичка организација Србије је имала уговорни однос са фирмом ‘Атена’ продукција чији је предмет израда, припрема и обрада видео материјала у форми вишеминутних прилога, са тематиком туристичких дестинација и туристичких производа Србије, у сврху емитовања видео материјала у емисији ‘Шареница’.
Уговор је заснован на чињеници да ‘Атена’ продукција има уговор са РТС-ом на основу ког је управо ‘Атена’ продукција овлашћена да припрема програмски садржај и прилоге, а како би исти били емитовани у ‘Шареници’.
Туристичка организација Србије сваке године има уговоре о комерцијалном оглашавању са РТС-ом и то најчешће два пута годишње, у склопу летње и зимске промотивне кампање, а обзиром да се овде није радило о комерцијалном садржају већ програмском који промовише туристичку понуду Србије, уговор је склопљен са ‘Атена’ продукцијом.
Обе уговорне стране су у целости испуниле све своје обавезе, које су реализоване у корист и на задовољство гледалаца ‘Шаренице’.
Желимо да истакнемо да емисија ‘Шареница’ због гледаности има велики значај за промовисање туристичких потенцијала и туристичких вредности Републике Србије, што је основни разлог за промовисање дестинација на овај начин баш у тој емисији“, пише у саопштењу Туристичке организације Србије.
Истим поводом огласио се и РТС који је саопштио да ће испитати наводе да ли је приватна продукцијска кућа „Атена“, која је у власништву доскорашње уреднице РТС-ове емисије „Шареница“ Анете Ивановић, продавала те емисије Туристичкој организацији Србије (ТОС).
„Уколико се утврди да је неовлашћено коришћен и продаван материјал РТС-а и да је Анета Ивановић злоупотребила позицију уреднице емисије „Шареница“, бићемо принуђени да предузмемо одговарајуће правне мере и покренемо судске поступке“, наводи се у њиховом саопштењу.
РТС наводи да они годинама сарађују са ТОС-ом и да имају дугогодишње уговоре о емитовању рекламног материјала.
„Зато није јасно због чега би Туристичка организација Србије поред већ постојећих маркетиншких уговора са РТС-ом, склапала додатне уговоре са нечијом спољном продукцијом која нема тај вид сарадње са Јавним сервисом“, додаје се у саопштењу.
Додали су да је Анета Ивановић од 2018. године била ангажована као уредница емисије „Шареница“ и за ту услугу је РТС њеној продукцијској кући месечно уплаћивао 150.000 динара.
„‘Атена’ продукција никада није урадила ни један прилог за емисију ‘Шареница’, нити је РТС са њом имао такву врсту уговора и тај вид сарадње“, наводи се у саопштењу РТС-а.
Власница“Атена“продукције се не оглашава
Поводом ових навода, контактирали смо власницу новосноване продукције „Атена“ Аниту Ивановић, али на питања Нова.рс није одговорила, нити се јављала на телефон.
Подсетимо, сајт „Пиштаљка“ пренео је да уговор који продукција „Атена“ има са РТС-ом, према тврдњи одговорних у Туристичкој организацији Србије (ТОС), главни је разлог што су одлучили да ангажују ову продукцијску кућу да за ТОС продуцира прилоге који ће се емитовати на јавном сервису, а где друго, него у емисији коју је уређивала власница продукције „Атена“ Анета Ивановић.
За емитовање прилога на јавном сервису, како кажу из ТОС-а, никада пре нису плаћали ниједној приватној фирми, пише Пиштаљка.
Тако су продукција „Атена“ и њена власница Анета Ивановић постали посредник између државне телевизије и државне туристичке организације, па су прилози које су новинари РТС-а правили за „Шареницу“ препродавани ТОС-у заједно са ауторским правима, а све то без знања самих аутора.
О продукцијској кући „Атена“, Пиштаљка је писала када је открила тајни записник са седнице Управног одбора РТС-а, из ког је јавност сазнала да РТС ангажује спољне продукције за прављење програма, а да те продукције користе капацитете и ресурсе јавног сервиса, а често су у власништву запослених у јавном сервису.
Foto:printscreen/RTS; printscreen/pistaljka.rs
Сања Радовановић Нова