Saobraćajne gužve u Beogradu ne jenjavaju: Javni prevoz loš, rešenja ni na vidiku

1577210223643917guzvamilos vuckovic
Drugi Pišu
decembar 6, 2023

0 komentara

5 min čitanja
9

Gradski prevoz u Beogradu se nije poboljšao, a saobraćajne gužve su iste, čak i veće, saglasni su gosti emisije Novi dan Zoran Bukvić iz udruženja „Ulice za bicikliste“ i Miloš Vučković iz „Naše mesne zajednice“.

„Suštinski se ništa nije promenilo od kada je Aleksandar Šapić uveo promene u gradski prevoz. Promenila se aplikacija, a ja ne verujem da ljudi češće kupuju kartu“, rekao je Zoran Bukvić, iz udruženja „Ulice za bicikliste“.

A da je reč o populizmu, smatra Miloš Vučković iz „Naše mesne zajednice“.

„Prevoz se u Beogradu se ne plaća još od devedesetih. Sada je izabrano populističko rešenje da karta košta 50 dinara, pa se ide na kartu – sramota je da ne platiš to. Međutim, problem je što novi sistem pokušava da oponaša stari, osim kada je reč o plaćanju karte sms porukom. Mi ne znamo koliko koštaju stubovi za najavu prevoza, a u isto vreme linije 600 su date privatnicima, odnosno, izvršena je privatizacija na mala vrata. Kvalitet vožnje je loš, a vidimo da su gužve sve veće“, objašnjava Vučković.

I Vučković i Bukvić smatraju da u početak rada beogradskog metroa više niko ne veruje.

„Niko u Beogradu više ne očekuje početak rada metroa. A očekivanja da će on rešiti gužve, to nije realno. On možda može da poboljša kvalitet javnog prevoza, da možemo da ga zadržimo na današnjem nivou korišćenja. A da bi ga zadržali, mi mladima treba da ponudimo kvalitetan javni prevoz. Mora da bude više vozila, da budu čista i konforna, da dolasci budu tačni, i da se na taj način broj automobila smanji“, rekao je Bukvić.

Vučković ističe i da izgradnja dodatnih saobraćajnih traka nije rešila problem saobraćajne gužve.

„Izgradnja dodatnih traka ne rešava problem. Da, automobili brže prođu ali se zaglave na raskrsnicama. Autobuski prevoz mora da bude pouzdan, autobusi čisti, a ne da razmišljate da li ćete se u njima zapaliti. Zbog takvih situacija se isto gube putnici“, rekao je on.

Kada je reč o merama koje predlaže vladajuća stranka u Beogradu, Bukvić kaže, da one nisu dobre.

„Vladajuća stranka je predložila kružni tok kod Ušća. Za tako nešto će vam svaki saobraćajni inženjer reći da nije dobro, jer je reč o mestu gde imate gust saobraćaj. Ideja tunela ispod beogradskog grebena i rušenja starog savskom mosta je potpuno pogrešna, jer na taj način vi na ivicu gradske zone dovodite dodatni, novi saobraćaj. To se zove indukovana potražnja i to se zna od 1950-tih iz SAD. Samo će na taj način dovesti još više automobila na ta mesta i nikada se neće rešiti gužve. Za rešenje problema gužvi je potreban kvalitetan javni prevoz, promocija biciklizma i pešačenja“, smatra on.

Foto Printskrin

N1 Beograd

Poslednje