Почетна » Саобраћајне гужве у Београду не јењавају: Јавни превоз лош, решења ни на видику

Саобраћајне гужве у Београду не јењавају: Јавни превоз лош, решења ни на видику

од Други Пишу
0 коментар

Градски превоз у Београду се није побољшао, а саобраћајне гужве су исте, чак и веће, сагласни су гости емисије Нови дан Зоран Буквић из удружења „Улице за бициклисте“ и Милош Вучковић из „Наше месне заједнице“.

„Суштински се ништа није променило од када је Александар Шапић увео промене у градски превоз. Променила се апликација, а ја не верујем да људи чешће купују карту“, рекао је Зоран Буквић, из удружења „Улице за бициклисте“.

А да је реч о популизму, сматра Милош Вучковић из „Наше месне заједнице“.

„Превоз се у Београду се не плаћа још од деведесетих. Сада је изабрано популистичко решење да карта кошта 50 динара, па се иде на карту – срамота је да не платиш то. Међутим, проблем је што нови систем покушава да опонаша стари, осим када је реч о плаћању карте смс поруком. Ми не знамо колико коштају стубови за најаву превоза, а у исто време линије 600 су дате приватницима, односно, извршена је приватизација на мала врата. Квалитет вожње је лош, а видимо да су гужве све веће“, објашњава Вучковић.

И Вучковић и Буквић сматрају да у почетак рада београдског метроа више нико не верује.

„Нико у Београду више не очекује почетак рада метроа. А очекивања да ће он решити гужве, то није реално. Он можда може да побољша квалитет јавног превоза, да можемо да га задржимо на данашњем нивоу коришћења. А да би га задржали, ми младима треба да понудимо квалитетан јавни превоз. Мора да буде више возила, да буду чиста и конфорна, да доласци буду тачни, и да се на тај начин број аутомобила смањи“, рекао је Буквић.

Вучковић истиче и да изградња додатних саобраћајних трака није решила проблем саобраћајне гужве.

„Изградња додатних трака не решава проблем. Да, аутомобили брже прођу али се заглаве на раскрсницама. Аутобуски превоз мора да буде поуздан, аутобуси чисти, а не да размишљате да ли ћете се у њима запалити. Због таквих ситуација се исто губе путници“, рекао је он.

Када је реч о мерама које предлаже владајућа странка у Београду, Буквић каже, да оне нису добре.

„Владајућа странка је предложила кружни ток код Ушћа. За тако нешто ће вам сваки саобраћајни инжењер рећи да није добро, јер је реч о месту где имате густ саобраћај. Идеја тунела испод београдског гребена и рушења старог савском моста је потпуно погрешна, јер на тај начин ви на ивицу градске зоне доводите додатни, нови саобраћај. То се зове индукована потражња и то се зна од 1950-тих из САД. Само ће на тај начин довести још више аутомобила на та места и никада се неће решити гужве. За решење проблема гужви је потребан квалитетан јавни превоз, промоција бициклизма и пешачења“, сматра он.

Foto Printskrin

Н1 Београд

Можда ти се свиди

Оставите коментар